دسترسی به وای فای در زیر آب ممکن شد

با ابداع فناوری جدیدی موسوم به آکوآ – فای دسترسی به وای فای در زیر آب ممکن می‌شود و لذا اتصال به اینترنت در عمق دریاها و اقیانوس‌ها امکان پذیر خواهد شد.

دسترسی به وای فای در زیر آب ممکن شد

امواج رادیویی از توان انتقال پایینی در آب برخوردارند و لذا دسترسی به شبکه های وای - فای در زیر آب ممکن نیست. اما دانشمندان با ابداع نسخه زیرآبی وای - فای بر این چالش غلبه کرده اند.

در سال‌های گذشته محققان تلاش کرده بودند از لیزر برای انتقال تصاویر ویدئویی فوق دقیق در زیر آب استفاده کنند و فناوری جدید که آکوآ - فای نام گرفته مبتنی بر همین فناوری لیزری است.

با این فناوری جدید یک غواص می تواند گوشی خود را به زیر آب ببرد و عکس ها و ویدئوهای تهیه شده از زیر آب را به طور آنی برای افراد دیگر در روی آب ارسال کند. همچنین غواص ها می توانند با استفاده از این روش در زیر آب با یکدیگر داده تبادل کنند.

به این منظور باید ابزار کوچکی در کف کشتی ها نصب شود تا داده ها از طریق آن بین غواص ها رد و بدل شود. ابزار مذکور مجهز به یک ریزرایانه است که داده های رادیویی را به پالس های نوری فوق سریع مبدل می کند که هر یک از این پالس ها می توانند معادل صفر یا یک در کدهای باینری باشند.

پالس های مذکور با استفاده از فناوری لیزری 520 نانومتری یا از طریق ال ای دی های خاص سبز رنگ ارسال می شوند. ال ای دی های مذکور قادر به ارسال داده ها در فواصل کوتاه با مصرف اندک برق هستند. در صورت استفاده از لیزر مسافت طی شده بیشتر می شود اما به مصرف برق بیشتری نیاز است.

اطلاعات رسیده به دستگاه نصب شده در کشتی از طریق ریزرایانه آن به فیلم ها و عکس های عادی قابل مشاهده مبدل می شود و فایل های مذکور در نهایت از طریق ماهواره در اینترنت آپلود می شوند.

از این سیستم به طور آزمایشی برای انتقال داده از عمق چند متری آب به سطح آب استفاده شده و با توجه به کم هزینه و منعطف بودن سیستم یادشده می توان به تجاری سازی آن در آینده نزدیک امید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها