خداحافظی بنز و بی‌ام‌و از هم!

دو غول خودروسازی آلمانی به تازگی اعلام کردند که به همکاری خود در ساخت خودروهای خودران پایان داده‌اند و این همکاری شاید وقتی دیگر دوباره اتفاق بیفتد.

خداحافظی بنز و بی‌ام‌و از هم!

بعد از گذشت کمتر از یک سال، شرکت‌های خودروسازی بی‌ام‌و(BMW) و مرسدس(Mercedes) آنچه را که قرار بود مشارکت مداوم آنها برای توسعه فناوری خودران یا رانندگی خودکار باشد، پایان می‌دهند.

این دو خودروساز این جدایی را "متقابل و دوستانه" توصیف کردند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که ممکن است این همکاری را در آینده از سر بگیرند.

در بیانیه مشترکی که این دو خودروساز منتشر کرده‌اند، آمده است که تعداد معدودی از عوامل منجر به این تصمیم شده‌اند و اینکه ایجاد یک پلت‌فرم مشترک خودران کار بسیار پیچیده‌تر و گران‌تر از آن چیزی است که پیش‌بینی کرده بودند. شاید هم دلیل این قطع همکاری از جانب بی‌ام‌و و مرسدس، جاه طلبی آنها بوده است.

هنگامی که این دو شرکت، همکاری با یکدیگر را در ماه ژوئیه سال گذشته اعلام کردند، گفتند که هدف آنها شروع به فروش خودروهای خودران سطح چهار با امکان کنترل رانندگی در آزادراه و پارک کردن خودکار تا سال 2024 است.

مدیران خودروسازی مانند "جیم هکت" مدیرعامل "فورد" در آن زمان گفتند که این شرکت‌ها بیش از حد خوش‌بین هستند و به این زودی قادر نخواهند بود این فناوری را به بازار عرضه کنند. شرکت "اوبر" نیز در سال 2019 گفت که زمان بیشتری طول خواهد کشید تا خودروهای کاملا خودران رایج شوند و آنها را به وفور در جاده‌ها ببینیم. ضمن اینکه یک مطالعه جدید نشان داده است که اکثر رانندگان آمریکایی علاقه‌ای به ایده وسایل نقلیه کاملا خودران ندارند.

در حالی که بی‌ام‌و و مرسدس دیگر بر روی فناوری خودران با یکدیگر همکاری نمی‌کنند، اما هنوز هم در سایر زمینه‌ها همکاری دارند.

منبع: ایسنا- انگجت

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها