آغاز ثبت‌نام فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری گیلان از فردا

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: از فردا سامانه مرکز مجازی راه اندازی و ثبت‌نام فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری به صورت آزمایشی انجام می شود.

آغاز ثبت‌نام فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری گیلان از فردا

اسفندیار ضیایی، در نشست مجازی مربیان مسئول مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان گیلان، از راه‌اندازی سامانه مرکز مجازی و آغاز ثبت‌نام فعالیت‌های تابستانی این مجموعه از پنجم تیرماه خبر داد و اظهار کرد: علاقمندان برای حضور در این کلاس‌ها تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند.

وی، با بیان اینکه فراگیری بیماری کرونا در کشور فرصتی برای بازنگری در شیوه‌های خدمات‌رسانی به مخاطبان را فراهم کرد، افزود: ایجاد تغییرات اساسی در ساختارهای کانون پرورش فکری، زمینه‌های لازم برای ارائه همزمان خدمات فرهنگی در فضای مجازی و حقیقی را فراهم کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با بیان اینکه سامانه مرکز مجازی کانون برای دسترسی آسان خانواده‌های ایرانی و تمامی فارسی‌زبانان دنیا از فردا به صورت آزمایشی راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: آغاز فعالیت رسمی این سامانه شهریورماه امسال است.

ضیایی، ادامه داد: فعالیت‌های تابستانی سامانه مذکور شامل انواع دوره‌های فرهنگی، ادبی، هنری و مهارت‌های زندگی است که در سه سطح دوره‌های بدون محدودیت زمانی، کارگاه‌های زنده مجازی انجمن‌های تخصصی و دوره‌های مهارت‌آموزی مراکز استانی برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند از فردا با مراجعه به نشانی kpf.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی، با اشاره به اینکه متقاضیان عضویت در مراکز کانون از تابستان امسال علاوه بر خدمات مرتبط با امانت کتاب و استفاده از سالن مطالعه، هشت فعالیت کتاب محور رایگان نیز دریافت می‌کنند، گفت: معرفی و نقد کتاب، روخوانی، آشنایی با مفاخر، مشاهیر و مشاغل و معرفی ویژگی‌های تاریخی و جغرافیای و اقوام سرزمین، آشنایی با قرآن و احادیث و مهارت‌های خوب شنیدن و خوب گفتن(قصه‌گویی) از جمله این فعالیت‌هاست.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان خاطرنشان کرد: با افزایش فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت علاقمندان می‌توانند از طیف گسترده دوره‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن تا انواع زیرمجموعه‌های هنرهای تجسمی، نمایش و تئاتر، شعر و داستان نویسی، پویانمایی، قصه‌گویی(فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، عکاسی، نجوم و رباتیک بهره ببرند.

ضیایی، به اهمیت همدلی در گذر از موانع و ایجاد تحولات سازنده اشاره کرد و یادآور شد: سنجش تهدیدات و فرصت‌ها، مدیریت جهادی و به‌روزرسانی آگاهی‌ها به ویژه برای کودکان و نوجوانان لازم و ضروری است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها