روند صعودی ابتلا به کرونا در استان بوشهر/ احتمال افزایش فوتی‌ها بسیار زیاد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تنها راه عبور از وضعیت قرمزکرونایی نیاز به همکاری مردم استان بوشهر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک است.

روند صعودی ابتلا به کرونا در استان بوشهر/ احتمال افزایش فوتی‌ها بسیار زیاد است

سعید کشمیری ظهر امروز در نشستی با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت: افزایش روز افزون بیماران کرونایی در استان بوشهر به سبب بی توجهی نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی، نداشتن ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی از افزایش بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با بررسی روند ابتلا و بستری شدن بیماران جدید در بیمارستان‌های استان بوشهر، احتمال افزایش فوتی‌ها بسیار زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهربا بیان اینکه تمام مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها آماده خدمات رسانی به مردم هستند گفت: برخی از مراکز بهداشتی درمانی، مرکز خدمات جامع سلامت، خانه بهداشت و پایگاه سلامت به دلیل ابتلای کارکنان آنها به کرونا تعطیل شده بودند خوشبختانه با بهبود قطعی آنان ارائه خدمت به مردم در این مراکز به روال عادی برگشته است.

کشمیری وضعیت ویروس کرونا در برخی شهرستان‌های استان بوشهر را قرمز دانست و بیان کرد: هر چند روند افراد بهبود یافته افزایش یافته ولی تعداد بستری شدگان رو به فزونی است که نشان از وضعیت نامساعد انتشار ویروس کرونادر جامعه است.

وی، با تاکید بر توجه به پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تصریح کرد: برگزاری مراسم‌ عروسی و ترحیم، تجمعات، عدم رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی، دور همی‌ها و استفاده نکردن از ماسک از جمله علل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ماسک زدن را یکی از راهکارهای موثردر مقابله با کرونا دانست و تاکید کرد: استفاده از ماسک در محافل عمومی و مکان‌های سربسته برای در امان ماندن از ابتلا به کووید 19 امری مهم و ضروری است.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها