«ماسک بی‌ماسک»؛ مشهدی‌ها در مقابله با کرونا اهمال می‌کنند

کرونا در شهر مشهد جولان می‌دهد؛ شهروندان اعتقادی به استفاده از ماسک ندارند و سیاستگذار هم تمایلی به استفاده از ابزارهای تنبیهی ندارد.

«ماسک بی‌ماسک»؛ مشهدی‌ها در مقابله با کرونا اهمال می‌کنند

این روزها وضعیت کرونا در خراسان رضوی و مشهد بدتر از قبل شده است و در این میان البته مقصر اصلی را باید در سیاستگذاری‌ها از سویی و عدم رعایت مردم از سوی دیگر جستجو کرد.

گشت و گذاری میدانی در سطح شهر و به ویژه در اماکن پرتردد و پرتجمع نشان می‌دهد مردم هیچگونه اعتقادی به استفاده از ماسک ندارند و به صورت انگشت‌شمار از ماسک استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر سیاست تنبیهی مشخصی نیز برای افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند لحاظ نشده و صرفا برخی ادارات و ارگان‌ها آن هم به صورت داخلی و نه یک بخشنامه مصوب از نهاد فرادستی کارمندان خود را به استفاده از ماسک اجبار کرده‌اند.

بخش زیادی از مردم مشهد به اشتباه معتقد هستند کرونا به پایان رسیده و با همین تصور و رویکرد به راحتی از وسایل حمل و نقل عمومی بدون هیچگونه محدودیتی و بدون رعایت مسائل بهداشتی استفاده می‌کنند.

علاوه بر این در اماکنی همچون پارک ملت مشهد در ساعات خاصی از شبانه‌روز شاهد تجمع مردم برای پیاده‌روی و استفاده از هوای مطلوب آخر شب مشهد هستیم اما نکته تاسف برانگیز این است که بازهم ماسک حلقه مفقوده در این پیاده‌روی‌ها است.

حال که شهروندان وضعیت کرونا را به حال خود رها کرده‌اند سوال اصلی این است که چرا محدودیت و تنبیه از سوی سیاستگذار در این زمینه اعمال نمی‌شود؟ چرا در اماکن پرتردد نباید شهروندان را مجبور به استفاده از ماسک کرد و در صورت عدم استفاده آنها را جریمه کرد؟

بنظر می‌رسد نوعی اهمال و ساده‌گیری امور در مقابله با کرونا در خراسان رضوی و مشهدمقدس شکل گرفته در حالی که تمامی آمار و ارقام‌های بیانگر این است که اکنون وضعیت مناسبی در این استان حاکم نیست و ممکن است بدتر نیز بشود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها