اختراع دستگاه تصفیه فاضلاب خاکستری توسط محققان دانشگاه بیرجند

دستگاه تصفیه فاضلاب خاکستری در مقیاس خانگی توسط محققان دانشگاه بیرجند ثبت اختراع شد.‏

اختراع دستگاه تصفیه فاضلاب خاکستری توسط محققان دانشگاه بیرجند

مازیار کبیری، به راهنمایی دکتر ابوالفضل اکبرپور و دکتر محمد ‏اکبری اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند اقدام به ساخت نمونه آزمایشگاهی دستگاه تصفیه فاضلاب خاکستری در مقیاس خانگی ‏کردند.

محمد اکبری، عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: کارایی این سیستم پس از انجام آزمایش‌های متعدد در آزمایشگاه سازمان محیط زیست مورد تأیید قرار گرفت و پس از آن ‏گواهی ثبت اختراع آن اخذ شد.‏

وی، گفت: دستگاه ساخته شده توسط این گروه، توانایی تصفیه ‏فاضلاب خاکستری بر اساس استانداردهای سازمان آب و فاضلاب و سازمان محیط زیست ایران را دارد و این دستگاه می‌تواند ‏فاضلاب تصفیه شده را به مدت ۷ روز بدون کاهش کیفیت میکروبی آن ذخیره‌سازی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با اشاره به انعطاف‌پذیری بالای این دستگاه در میزان تصفیه، افزود: تحمل بار آلودگی متفاوت و تطابق با معماری محل ‏نصب از مزیت‌های این دستگاه است که این دستگاه را قادر می‌کند ۲۵۰ تا ۵۰۰۰ لیتر فاضلاب را در روز تصفیه نماید و فاضلاب را ‏در مدت زمان کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی با فرآیند مشابه تصفیه کند.

اکبری، خاطرنشان کرد: گروه آموزشی مهندسی عمران دانشگاه بیرجند در قالب موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد با همکاریسازمان ‏نظام مهندسی ساختمان استان، نسبت به ساخت این دستگاه اقدام کرده است. ‏

وی، یادآور شد: طرح مذکور حاصل تحقیقات مشترک گروه عمران دانشگاه بیرجند و سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی است.‏

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها