طرح‌های کشاورزی شمال استان کرمان بیش از ۱۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیاز دارد

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: برای اجرای طرح‌های کشاورزی شمال استان یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان سرمایه ثابت و در گردش نیاز است.

طرح‌های کشاورزی شمال استان کرمان بیش از ۱۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیاز دارد

عباس سعیدی، صبح امروز در جلسه پیگیری مشکلات کشاورزان و طرح‌های نیاز به تسهیلات بانک کشاورزی که با حضور رئیس مجمع نمایندگان و تعدادی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و آیت‌اللهی‌موسوی معاون امورعمرانی استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: 212 هزار هکتار باغ پسته در شمال استان کرمان داریم.

وی، با بیان اینکه به‌دلیل تغییرات اقلیم تولید محصول پسته در استان کاهش پیدا کرده است گفت: در بحث خرما نیز در سالی که گذشت 100 هزار تن محصول خرما دچار خشکیدگی شده و آسیب دیده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با عنوان اینکه سرمایه در گردش نیاز اولیه کشاورزان در باغات است تا بتوانند باغات خود را احیا کنند افزود: هزینه‌های زیادی برای نگهداری باغات به یک کشاورز متحمل می‌شود و حتی محصول آنها فروش نرفته است.

وی، با بیان اینکه امسال توسعه 60 هکتار کشت گلخانه‌ای در شمال استان در دستور کار است گفت: به 300 میلیارد تومان سرمایه ثابت و 60 میلیارد تومان سرمایه در گردش برای اجرای این طرح‌ها نیازمند.

سعیدی، با اشاره به اینکه زنجیره تولیدات کشاورزی در استان کرمان در حال پیگیری است عنوان کرد: 450 میلیارد تومان سرمایه ثابت و سرمایه در گردش برای تکمیل زنجیره تولیدات دامپروری و کشاورزی در استان نیاز است.

وی، ادامه داد: در مجموع یک میلیارد و 610 میلیون تومان سرمایه ثابت و سرمایه در گردش برای اجرای طرح‌های کشاورزی سال جاری در شمال استان کرمان نیاز است که امیدواریم بانک کشاورزی همکاری کند.

نقدینگی بخش کشاورزی در جنوب استان کرمان صفر است

سعید برخوری، مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: نوع کشاورزی در جنوب استان کرمان پرریسک است و سال‌های خوب و بد داریم که امسال سال بد کشاورزی در جنوب استان کرمان بود.

وی، با بیان اینکه نقدینگی بخش کشاورزی در جنوب استان کرمان تقریبا صفر است افزود: تقریبا تمام محصول کشاورزی جنوب استان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا دچار چالش شدند و صادرات محصولات نیز با مشکل روبه‌رو شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با ابراز اینکه انتظار داریم بانک کشاورزی در این شرایط به کمک کشاورزان بیاید گفت: کشاورزی که درآمد نداشته برای بازپرداخت اقساط بانکی با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود.

وی، با عنوان اینکه در کشت گلخانه‌ای حدود 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و در بخش دامی کشاورزی 50 میلیارد تومان اعتبار لازم است افزود: 370 میلیارد تومان پرونده در بانک کشاورزی داریم که فقط 37 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

برخوری، تصریح کرد: بانک برای تامین منابع داخلی مجبور به وصول مطالبات خود است اما واقعیت این است که کشاورز جنوبی محصولش بر زمین ماند و درآمدی نداشته است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها