کمبود دستگاه اکسیژن مورد نیاز کرونایی‌ها در بیمارستان توحید سنندج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: جهت پیشگیری از افت اکسیژن امکان افزایش تخت‌های بیمارستانی و اختصاص کل بیمارستان توحید به بیماران کرونایی وجود ندارد ، برای تأمین سلامتی بیماران به دیگر بیمارستان‌ها منتقل شدند.

کمبود دستگاه اکسیژن مورد نیاز کرونایی‌ها در بیمارستان توحید سنندج

فرزین رضاعی، امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیمارستان توحید سنندج ۳۴۰ تخت دارد که بخشی از آن خیرساز و مختص انکولوژی است و بخش‌های سی‌سی‌یو و دیالیز هم از نظر فیزیکی قابل جابجایی نیستند، در مجموع ۱۱۰ تخت بیمارستان توحید برای اختصاص بیماران کرونایی قابل استفاده نیست.

وی، افزود: از ۲۳۰ تخت باقی مانده، ۲۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به کرونا قابل استفاده است چراکه با بستری شدن بیش از این تعداد، ۳ دستگاه اکسیژن سازی که در این بیمارستان وجود دارد، پاسخگوی نیاز بیماران نخواهد بود.

وی، با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در روزهای اخیر و نیاز ویژه به تخت‌های مجهز به سیستم اکسیژن‌دهی بیان کرد: بیمارستان توحید مجموعاً ۳۴۰ تخت دارد با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و نیاز آن ها به اکسیژن، یک دستگاه مخزن ۱۲ تنی مایع اکسیژن که در هفته اخیر به بهرداری رسید و به زودی مخزن اکسیژن با ظرفیت ۵۰ هزار لیتر تحویل گرفته خواهد شد بنابراین جهت پیشگیری از افت اکسیژن امکان افزایش تخت‌های بیمارستانی و اختصاص کل بیمارستان توحید به بیماران کرونایی وجود ندارد لذا مجبوریم تعدادی از بیماران را به بیمارستان‌های دیگر سنندج منتقل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بخش‌های رادیو تراپی و انکولوژی مرتبط هستند و جداسازی این دو بخش امکان ندارد، افزود: دستگاه رادیوتراپی در ساختمانی کاملاً مجزا در بیمارستان توحید قرار دارد و امکان جابجایی آن وجود ندارد با فرض اینکه بتوان این دستگاه را جابجا کرد احداث ساختمان جدید و مجوز درمان از سازمان انرژی اتمی به ماه‌ها زمان نیاز دارد که در این شرایط این امری کاملاً غیر ممکن است.

رضاعی خاطرنشان کرد: بخش‌های رادیولوژی و انکولوژی در حیاط بیمارستان قرار گرفته و از نظر فیزیکی ارتباطی با بخش‌های دیگر ندارند.

وی یادآور شد: بزرگترین بخش دیالیز استان در بیمارستان توحید قرار دارد که ورودی و خروجی های آن کاملاً مجزا از بخش های مربوط به کرونا است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها