تجارت و ترانزیت مهمترین مزیت سیستان و بلوچستان است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تجارت و ترانزیت بر اساس سند آمایش سرزمین مهمترین مزیت این استان است که باید مردم از آن بهره‌مند شوند.

تجارت و ترانزیت مهمترین مزیت سیستان و بلوچستان است

احمدعلی موهبتی، در نشست با مدیران اقتصادی استانداری و مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداری استان، با بیان اینکه بر اساس سند آمایش سرزمین استان، تجارت و ترانزیت مهم‌ترین مزیت سیستان و بلوچستان است، اظهار داشت: از این رو بایستی به این ظرفیت به صورت ویژه نگاه شود و برای توسعه و رونق آن تلاش شود.

وی، با تاکید بر واگذاری برخی از فعالیت‌ها و خدمات در محل بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به سرمایه گذاران و سازمان همیاری و شهرداری استان، افزود: نگاه به مرز باید از تهدید به نگاه فرصت عوض شود و به جای دیوارکشی در مرز، با تقویت و حمایت از سرمایه گذاران، منافع آن عاید مردم شود.

استاندار سیستان و بلوچستان، ادامه داد: انتظار داری فعالیت بازارچه‌ها به گونه‌ای باشد که دامنه آن، جمع کثیری از مردم استان را بهره مند کند به طوری که از کولبری تا تجارت معمول که غرفه‌داران هستند و تجارت کلان؛ همه مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم نفع ببرند.

وی، گفت: فرصت خدمت به مردم خیلی کوتاه است لذا می‌بایست از فرصت‌ها برای خدمتگزاری به مردم و توسعه همه جانبه نهایت استفاده را کرد.

استاندارسیستان و بلوچستان، در رابطه با میزان صادرات از بازارچه‌های استان طی سه ماه ابتدای سال جاری، بیان داشت: میزان صادرات ار بازارچه‌های استان در سه ماه اول مسال، ۱۰ درصد افزایش داشته است، این در حالی است که فعالیت بازارچه‌ها در سه ماه ابتدایی سال جاری بخاطر تعطیلات نوروز و تعطیلات ناشی از بیماری کرونا تعطیل بوده است؛ به بیان دیگر این میزان، حاصل فعالیت حدود یک ماه است.

موهبتی، ادامه داد: در بحث صادرات از بازارچه‌ها روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

وی، ابراز امیدواری کرد: تا پایان شهریور میزان صادرات و درآمد بازارچه‌ها از کل صادرات و درآمد سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشور افزود: باید با بهره‌گیری از ظرفیت مرزها با همه توان صادرات را تقویت شود.

گفتنی است در این جلسه؛ بر تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران در بازارچه‌ها و همچنین تعیین نوع بهره برداری از بازارچه‌ها و تعیین تکلیف ساختمان‌ها و تأسیسات بازارچه‌های تازه ساخته شده در استان تاکید شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها