ماکو کمترین نرخ بیکاری را در آذربایجان غربی دارد

فرماندار ماکو گفت: ماکو کمترین نرخ بیکاری استان را به خود اختصاص داده است.

ماکو کمترین نرخ بیکاری را در آذربایجان غربی دارد

حسین عباسی، عصر ۹ تیرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ماکو که در دفتر امام جمعه این شهرستان ترتیب یافت،سرمایه گذاران را ایثارگران اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: در سایه تلاش و همت والای کارآفرینان و فرصت های سرمایه گذاری، شهرستان ماکو بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، کمترین نرخ بیکاری در استان با ۶ درصد مربوط به شهرستان ماکو است.

وی، افزود: پایه و اساس توسعه اقتصادی را فرهنگ توسعه یافته عنوان و اظهار کرد: اگر در یک جامعه فضای عمومی برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی فراهم نشود با سرمایه مادی نیز نمی توان به این توسعه دست یافت.

عباسی، با تشریح و تبیین شعار مقام معظم رهبری در مورد سال جهش تولید افزود: رمز توفیق در همه زمان ها و همه دولت ها همدلی و همزبانی است و اساس کار دولت و دولتمردان باید رضایت عموم مردم جامعه باشد.

فرماندارماکو، با تاکید بر لزوم توجه به جایگاه شایسته سالاری در جامعه و سیستم اداری گفت: در صورت غفلت از این موضوع، قطعا" نمی توانیم مسیر توسعه را در جامعه فراهم نماییم و باید هر شخص متناسب با تخصص و تجربه ای که دارد نقش خود را در توسعه همه جانبه و پایدار ایفا نماید.

حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو نیز در این جلسه با بیان اینکه امروز ملت ایران در جنگ اقتصادی قرار گرفته است و جبهه ای که دشمن گرفته است جبهه فرهنگی و اقتصادی است، افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری موضوع فرهنگی و اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است که باید تمامی فعالین فرهنگی و اقتصادی قدم برداشته و در مقابل جنگ نرم دشمن مقابله نمایند.

محمد علیپور، نماینده مردم شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه خاطر نشان کرد: مناطق آزاد بزرگترین فرصت برای ایجاد اشتغال، تولید و صادرات است که باید با اتحاد و همبستگی ظرفیت های منطقه آزاد ماکو را شکوفا نموده و در جهت تحقق شعار سال جهش تولید و هم افزایی قدم برداشته شود تا بتوانیم برای آن هدفی که مشخص نموده ایم موثر واقع شویم.

وی، با بیان اینکه به شدت با موضوع قاچاق بدلیل اثراث مخرب آن برای اقتصاد و تولید داخلی مخالف است افزود: اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور و برون رفت از شرایط کنونی است و شورای فرهنگ عمومی می تواند با تبیین شعار سال و سیاست های کلان، در راستای جهش تولید، حمایت از تولیدات ملی و تشویق مردم به استفاده از کالاهای داخلی گام های موثری بردارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها