پرداخت ۱۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت:امسال ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

پرداخت ۱۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان آذربایجان غربی

عزیز سهندی، افزود: کمیته امداد آذربایجان‌غربی در سه ماهه نخست سال جاری در راستای توانمندسازی و اشتغال مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان استان، ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

وی، در خصوص میزان اشتغال زایی در ۳ ماه سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری، ۲۷۹ مددجو با حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی صاحب شغل پایدار شده و به مرحله توانمندی رسیده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی توانمندسازی مددجویان را مهمترین ماموریت این نهاد دانست و اظهار کرد: این نهاد در سال گذشته برای اشتغال ۴۴۸۴ نفر از مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان، بیش از ۱۶۶ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرده است.

سهندی، خاطرنشان کرد: طرح‌های خدماتی، مشاغل خانگی، دامپروری و کشاورزی از بیشترین مشاغل ایجاد شده برای مددجویان در ۳ماهه نخست امسال است.

وی، با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای مددجویان، یادآورشد: تمام ادارات کمیته امداد استان در اجرای برنامه‌های مصوب، با همکاری آموزشگاه‌های فنی آزاد در حال برگزار کردن دوره‌های متعدد مهارت آموزی هستند.

سهندی، ادامه داد: اجرای ۷۳۵۰ طرح اشتغال با پرداخت ۲۴۶ میلیارد تومان تسهیلات، کاریابی برای ۷۳۱ نفر از مددجویان استان، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ۵۸۵۰ نفر از مددجویان ، اجرای ۳۵۰۰طرح از طریق راهبران شغلی و اجرای بیش از ۱۵۰ طرح فتوولتانیک از اهم اهداف و برنامه‌های حوزه اشتغال کمیته امداداستان تا پایان سال جاری است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ایجاد اشتغال، تامین مسکن و ارتقای فرهنگی ۳ رکن اساسی توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت به شمار می‌رود که کمیته امداد در هر ۳ موضوع اقدامات موثری را در دست انجام دارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها