این هفت زن سرباز امام زمان هستند

کتاب داستان

این هفت زن سرباز امام زمان هستند

«من بر می‌گردم» یک داستان زنانه پر امید است، داستان زنانی که روزی در این دنیا زیسته‌اند و و قرار است در روزگاری نه چندان دور، دوباره زنده شوند. «رجعت» موضوع اصلی این رمان است.

فاطمه دولتی نویسنده این کتاب گفت: قهرمان انتهای پیامان داستان من زنان هستند. زنانی که شاید از نظر تاریخی بسیار با ما فاصله داشته باشند اما ویژگی‌های شخصیتی و محیط زندگی و مشکلاتشان شبیه ماست. زنان در همه‌ی عالم و در همه‌ی زمان‌ها ناکامی‌های مشترکی را تجربه کرده‌اند، از دست دادن عشق، از دست دادن فرزند، قرار گرفتن بر سر دوراهی، شکست خوردن در مسیر زندگی و... اما اینکه بر سر دوراهی‌ها چه راهی را انتخاب کرده و در آن قدم گذاشته‌اند باعث شده آینده‌ای متفاوت داشته باشند. در من بر می‌گردم، ما با خودمان رو به رو می‌شویم و در مواجهه با تصمیم این زنان قهرمان از خود می‌پرسیم اگر من بودم چه می‌کردم و اکنون باید چه کنم؟

نگارش این کتاب بیش از یک سال و چند ماه طول کشیده است، نویسنده بر اساس حدیثی صحیح از امام صادق علیه السلام داستانی برایمان روایت می‌کند که تا به امروز کمتر شنیده‌ایم. شروع داستان جذاب است و مخاطب را با خود همراه می‌کند. قهرمان داستان زبیده بنت جعفر، همسر هارون الرشید است که باید بین زندگی عاشقانه و ایمانش یک مسیر را انتخاب کند و در همین سردرگمی پیرزنی از راه می‌رسد که زلیخای ناشناخته تاریخ است.

نویسنده کتاب من برمی‌گردم ادامه داد: مخاطب این کتاب فقط بانوان نیستند، مردان هم می‌توانند با خواندن کتاب برشی از تاریخ را ورق بزنند. این روزها زیاد می‌بینیم که زنان به دنبال تثبیت جایگاه خود هستند و میل دارند به کارهای بزرگ دست بزنند، گاهی گمان می‌کنیم این خواسته برای زن امروز است و تازه در این مسیر قدم گذاشته است، ولی اینطور نیست. در من برمی‌گردم با زنانی آشنا می‌شویم که هم در دنیا بزرگ بوده‌اند و جایگاهی رفیع داشته‌اند و هم پاداش اخرویی دریافت کرده‌اند که برای خیلی‌هایمان قابل باور نیست. همراهی و سربازی با امام زمان، می‌تواند کمالِ آمال یک انسان باشد و قهرمانان من برمی‌گردم به آن رسیده‌اند.

دولتی تصریح کرد: زنان در تاریخ، نقش‌های بزرگ و موثری داشته‌اند. و چه بسیار قهرمانان زنی که در لا به لای وقایع و حوادث نامشان غریب مانده است و شناختتشان می‌تواند برای زن امروز چراغ راه باشد و کشتی نجات.

فضای کتاب، فضای اختناق شدید دوران عباسی‌ست. شیعه‌کشی باب است و حب آل علی جرم. امام هفتم مسلمانان به تازگی در زندان به شهادت رسیده است. دستان خون‌آلود هارون و بخشی از جنایات هولناک عباسی‌ها به شکل قابل قبولی در رمان منعکس شده‌اند. عدم اطناب، موضوع بکر و دست نخورده، قلمی زنانه و روایت های فرعی جذاب و بدیع باعث شده «من برمی‌گردم» به داستانی خواندنی تبدیل شود. این کتاب به تازگی توسط نشر جمکران، در ۱۹۵ صفحه وارد بازار شده است.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها