کتاب جدید محمود دولت‌آبادی در راه است

کتاب جدیدی از محمود دولت‌آبادی با عنوان «اسب‌ها اسب‌ها از کنار یکدیگر» منتشر می‌شود.

کتاب جدید محمود دولت‌آبادی در راه است

نشر چشمه در صفحه خود اعلام کرده است، این رمان به زودی منتشر خواهد شد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «ذهن آدمیزاد در هر دوره‌ای از عمر به چندتا گیر و گره دچار می‌شود که می‌خواهد آن گیر و گره‌ها را باز کند.

تا به حال ذهن تو در جایی، روی مورد خاصی قفل نکرده؟ شاید قفل کرده و تو متوجهش نبودی، محل نگذاشتی!»

کتاب جدید محمود دولت‌آبادی در راه است

طبق شنیده‌ها این رمان به مفهوم پدر می‌پردازد و قهرمان رمان یک پدر است. دولت‌آبادی این رمان را سال گذشته تحویل نشرچشمه داده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: "ملک پروان. اگر نتوانم خط و خبری از ثَریٰ برایش ببرم می‌میرد. و اگر ملک بمیرد، اگر دق کند نمی‌دانم من سروکارم به چه روزگاری بیفتد! کمِ کمش این است که گوروگم می‌شوم از این عالم اگر تو لجن جوی نفله نشوم. پس اگر راهی به گمانت می‌رسد کاری بکن. من خیالت را از بابت ذوالقدر راحت کردم. آن یکی دیگرم پیداش می‌کنم، پیداش می‌کنیم. گفتی اسمش چی بود؟" کریما گفت که مهم نیست؛ "نشد هم نشد!" و چندی گذشت تا بگوید "این هم زنده بودیِ ماست. به یکدیگر می‌رسیم و از کنار هم می‌گذریم. یادی ـ چیزی از خودمان در دیگری باقی می‌گذاریم یا باقی نمی‌گذاریم؛ و هر کدام به محض گذر از کنار شانه‌ی هم در پاشنه‌ی پای دیگری گم می‌شویم؛ چه اهمیتی دارد! مرحب جنم خوبی بود، خیلی فکری‌اش می‌شوم. نگرانم حیف شده باشد با آن بی‌باکی‌ای که داشت."

رمان "اسب‌ها، اسب‌ها از کنار یکدیگر"،‌ اثر محمود دولت‌آبادی در ۱۲۹ صفحه و به‌بهای ۳۰هزار تومان از سوی نشر چشمه راهی بازار نشر خواهد شد.

«کلیدر»، «جای خالی سلوچ»، «سلوک»، «بنی‌آدم» «میم و آن دیگران»، «قطره محال‌اندیش»، «این گفت و سخن‌ها»، «روزگار سپری‌شده مردم سالخورده»، «سر زلف عروسان سخن»، «طریق بسمل شدن» و «عبور از خود» برخی از دیگر کتاب‌های محمود دولت‌آبادی هستند.

منبع: ایران آرت

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها