خرید تضمینی ٤٥ هزار تن گندم در استان مرکزی

معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت: خرید تضمینی گندم در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بازه زمانی ۱۰ خرداد ماه تاکنون ۵۰ درصد افزایش یافته است.

خرید تضمینی ٤٥ هزار تن گندم در استان مرکزی

سعید فرخی، امروز پنجشنبه ۱۲ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با برنامه ریزی مناسب انجام شده برای خرید گندم در سال جاری، از ۱۰ خردادماه تاکنون نزدیک به ٤٥ هزار تن گندم در استان خریداری شده که این میزان در سال گذشته ٣٠ هزار و ٩٠٠ تن بوده و حاکی از افزایش ۵۰ درصدی خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ است.

وی، با بیان اینکه این میزان خرید تضمینی گندم در ١٨ مرکز خرید انجام شده است، افزود: خرید گندم در سال جاری در ۳٥ مرکز خرید برنامه ریزی شده است و از ۱۰ خرداد ماه آغاز شده و تا شهریور ماه ادامه دارد.

فرخی، گفت: این افزایش ۵۰ درصدی خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حالی صورت گرفته که خرید امسال ۱۰ روز دیرتر نسبت به سال گذشته آغاز شده است.

وی، با بیان اینکه امسال تولید نزدیک به ۴۰۰ هزار تن گندم در استان مرکزی پیش بینی می‌شود، افزود: قیمت خرید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته از افزایش خوبی برخوردار بوده است به طوری که از ۱۸۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

فرخی، گفت: در حال حاضر از شرایط خوب تولید گندم در استان برخوردار هستیم و تلاش کشاورزان و مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان در این راستا مفید بوده است. امیدواریم تا پایان فصل خرید گندم بتوان با استفاده از تمامی امکانات و ملزومات، خرید خوبی را انجام دهیم.

وی، در خصوص وجه پرداختی خرید گندم به کشاورزان استان عنوان کرد: تاکنون معادل ٧٠ درصد مبلغ گندم تحویلی از سوی کشاورزان استان که حدود ٧٦٠ میلیارد ریال است بابت مطالبات کشاورزان به ایشان پرداخت شده و مابقی مطالبات کشاورزان در اسرع وقت واریز خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها