افزایش 29 درصدی کرایه تاکسی و اتوبوس در اردبیل

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: افزایش 29 درصدی نرخ حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس با نظر اعضای شورای شهر مصوب شد تا براساس قیمت جدید فعالیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری انجام شود.

افزایش 29 درصدی کرایه تاکسی و اتوبوس در اردبیل

علیرضا پوستی ،۱۲ تیر ماه در یکصدودهمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: استان اردبیل در بحث کنترل و مدیریت بیماری کرونا در بین استان‌های کشور عملکرد موفقی داشت به طوری که با تلاش سیستم درمانی و بیمارستانی مهار بیماری در ماه گذشته انجام شد.
وی، خاطرنشان کرد: به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی از سوی برخی از شهروندان و مسافرت‌هایی که در خرداد ماه به این استان انجام شد، روند افزایشی بیماری کرونا را در دو هفته اخیر در اردبیل شاهد هستیم که با این سیر صعودی استان ما با گذر از وضعیت نارنجی به سمت قرمز شدن حرکت می‌کند.
رئیس شورای شهراردبیل به فعال شدن بخش کرونای بیمارستان امام خمینی اردبیل با مراجعه بیماران اشاره کرد و گفت: اگر همین روند در شیوع بیماری کرونا ادامه داشته باشد، در هفته‌های آینده باید منتظر فعالیت مجدد بیمارستان امام رضا و سبلان در پذیرش بیماران کرونا باشیم که شرایط خطرناکی را رقم خواهد زد.
پوستی، ادامه داد: در این شرایط و با تاکید مقام معظم رهبری همه مردم در احترام به همدیگر باید در محافل و مجامع عمومی از ماسک استفاده کنند تا جلوی شیوع بیماری گرفته شود.
وی، تصریح کرد: استفاده از ماسک تنها به نفع فرد استفاده کننده نیست بلکه احترام به حقوق دیگران است تا جلوی انتقال و شیوع بیماری گرفته شده که ضرورت دارد در محیط‌های بسته و شلوغ به عنوان یک ضرورت استفاده شود.
رئیس شورای شهر اردبیل، گفت: در کنار رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در احترام به همدیگر بهتر است از ماسک استفاده کرده تا شاهد کنترل بیماری کرونا باشیم.
پوستی، توجه به مسایل معنوی و قرب الهی را در کنترل و مهار بیماری کرونا به عنوان یک امر ارزشمند یادآور شد و بیان کرد: ضرورت دارد با تکیه بر آموزه‌های دینی و ارزشی بیش از گذشته این دوران سخت و طاقت‌فرسا را سپری کنیم.
رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر اردبیل، حفظ سلامت شهروندان را یکی از وظایف شهرداری در کنار اقدامات عمرانی توصیف کرد و گفت: راه‌اندازی مرکز جامع سلامت در یکی از محلات کمتر توسعه یافته اردبیل کار ارزشمندی است که در کنار اقدامات عمرانی و سایر خدمات شهری به حفظ سلامت مردم کمک می‌کند.
پوستی، اظهار کرد: باید محیط سالم و ایمن برای زندگی شهروندان فراهم کنیم که در این زمینه سازمان فرهنگی - ورزشی با سازوکاری مناسب تصمیم گرفته تا در پارک غنی‌زاده واقع در محله گلمغان مرکز جامع سلامت را برای پرسنل شهرداری و سایر شهروندان دایر کند که این امر می‌تواند به رضایت شهروندان کمک کند.
وی، سرویس‌دهی این مجموعه را برای پرسنل شهرداری اعم از کارگران و کارکنان یادآور شد و بیان کرد: با انجام معاینات دوره‌ای و ارتقای بهداشت حرفه‌ای سعی بر این است تا کیفیت خدمات ارائه شده از سوی پرسنل شهرداری افزایش یابد.
رئیس شورای شهر اردبیل، ادامه داد: برای مدیریت این مرکز شیوه‌نامه‌ای تخصصی تهیه شده تا با تعامل دانشگاه علوم پزشکی و خرید خدمتی که از پرسنل مجرب دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، ساکنان منطقه از خدمات این مرکز جامع سلامت استفاده کنند.

بخشودگی 40 درصدی اجاره بهای مجموعه‌های خدماتی در ایام کرونا
پوستی، اضافه کرد: اعضای شورای شهر با اعمال 40 درصد بخشودگی اجاره بهای مراکز خدماتی شهرداری در ایام کرونا موافقت کردند تا مجموعه خدماتی میوه و تره‌بار و پنج شرکت
دیگر اعم از جایگاه‌های سوخت، پارک سوار، پارکینگ و ورودی ترمینال از این بخشودگی استفاده خواهند کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت به دلیل شیوع بیماری کرونا فعالیت این مجموعه‌ها با تعطیلی روبرو بوده این بخشودگی 40 درصد در اجاره بها برای آنها اعمال خواهد شد تا پیمانکاران دچار ضرر و زیان نشوند.
رئیس شورای شهر اردبیل، به افزایش قیمت بنزین در آبان ماه سال گذشته و ضرورت افزایش نرخ حمل و نقل عمومی اشاره و خاطرنشان کرد: قرار بود در آذرماه 11 درصد به نرخ حمل و نقل عمومی اضافه شود که به دلیل شرایط اقتصادی مردم در آن ایام از این افزایش اجتناب کردیم.
پوستی، بیان کرد: افزایش 29 درصدی نرخ حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس با نظر اعضای شورای شهر مصوب شد تا براساس قیمت جدید فعالیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری انجام شود.
وی، افزود: هرچند تهیه پول خرد برای صاحبان تاکسی و شهروندان سخت است ولی نمی‌توانستیم به یکباره ورودی تاکسی‌ها را یک هزار توان اعلام کنیم که این رقم 100 درصد افزایش را منجر می‌شد.
رئیس شورای شهر اردبیل، تصریح کرد: برای تسهیل امر مردم و رانندگان در پرداخت کرایه تاکسی انتظار می‌رود شهرداری هرچه سریعتر سامانه پرداخت الکترونیکی را راه‌ندازی کند تا رضایت مردم بیش از گذشته در استفاده از وسایط نقلیه عمومی به ویژه تاکسی فراهم آید.
پوستی، گفت: تاکسی‌ها در اردبیل از خط ویژه در تردد راحت مردم استفاده می‌کنند و برخلاف سایر استان‌ها در اردبیل بیشترین تردد مردم با تاکسی انجام می‌شود و در کنار آن نرخ اتوبوس‌های شهری را برای دارندگان کارت 560 تومان و به صورت نقدی 800 تومان تعیین کردیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها