۱۸ هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی استان بوشهر شرکت کرده‌اند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در پنج سال گذشته بیش از ۱۸ هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی استان بوشهر شرکت کرده‌اند.

۱۸ هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی استان بوشهر شرکت کرده‌اند

عباس امید، صبح شنبه در نشست تدوین فوق‌برنامه‌های سوادآموزی استان بوشهر اظهار داشت: برنامه‌های مکمل آموزشی شامل حلقه‌های کتاب‌خوانی، طرح‌های خواندن با خانواده، آموزش مقدماتی رایانه، عملی نماز، مسابقات متنوع فرهنگی- آموزشی و مهارت‌آموزی می‌شود.

وی، بابیان اینکه برنامه‌های مکمل آموزشی باهدف عمق بخشیدن به سوادآموزی در استان بوشهر به اجرا در آمده است گفت: این برنامه‌ها ارتقای سطح آگاهی و دانش نو سوادان در دو قسمت آموزش خواندن و نوشتن و کسب مهارت‌های گوناگون شغلی وزندگی، نیل به استقلال فرهنگی و علمی کشور را میسر ساخته است.

امید افزایش، آگاهی سوادآموزان در کسب مهارت‌های گوناگون شغلی وزندگی را سبب ایجاد اشتغال و کارآفرینی دانست و اضافه کرد: امسال دو هزار نفر در برنامه‌های آموزش مکمل سوادآموزی استان بوشهر شرکت می‌کنند.

وی، از مشغول بکار شدن ۸۶۰ نفر از افرادی که در فعالیت‌های باسوادی در استان بوشهر شرکت داشته‌اند خبر داد و افزود: از سوی سازمان مرکزی نهضت سوادآموزی کشور پیش‌بینی‌شده تا همه نو سوادان شرکت‌کننده در دوره‌های سوادآموزی بتوانند به فراخور نیاز و دوره تحصیل خود در یک و یا چند برنامه مکمل سوادآموزی در استان حضور چشم‌گیری داشته باشند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها