فضای مجازی هم فرصت است وهم تهدید

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت:برای کاهش آسیب فضای مجازی بهترین کاری که می شود کرد آموزش است که به دنبال این آموزش ها تغییر نگرش ایجاد می شود.

فضای مجازی هم فرصت است وهم تهدید

مسعود شکوهی مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در پاسخ به این پرسش که به طور خاص برای کاهش آسیب های فضای مجازی با توجه به تداوم این آموزش ها در سال تحصیلی آینده چه برنامه‌ای دارید، گفت: فضای مجازی هم آسیب دارد و هم فرصت و نباید یک طرفه آن را دید. برای کاهش آسیب فضای مجازی بهترین کاری که می شود کرد آموزش و آگاهی بخشی است که به دنبال این آموزش ها تغییر نگرش ایجاد می شود و ما برای آن برنامه مدون داریم.

وی ادامه داد: شاید اگر کمی عمیق تر شویم می بینیم که در کنار سواد رسانه‌ای ما به سواد مدیریت خطر پذیری در بین جوانان نیز نیاز داریم. سبک زندگی بچه ها عوض شده است. با یک واقعیتی رو به رو هستیم که نوجوان ما بیشتر به دنبال این است که کسب موفقیت کند و بنا به هدف گذاری اش مدل کسب این موفقیت در ذهنش تفاوت دارد. مثلاً یک وقت موفقیت در کنکور هدف نوجوان است و به هر قیمتی می خواهد آن را به دست بیاورد و مثلاً با استفاده از داروهای زیان آور هم به آن سمت می رود، یک وقتی هم هدف نوجوان می شود به اصطلاح شاخ شدن در فضای مجازی که حتی حاضر است در این مسیر به خودش هم آسیب بزند.

وی با اشاره به انواع آسیب ها در میان نوجوانان بیان کرد: دانش آموز هم عضوی از جامعه است و متاثر از آن. مدرسه یک فضای ایزوله از جامعه نیست. ما تلاشمان را در این گذاشتیم که حجم عمده ای از کار روی آموزش ها باشد. ابتدا آموزش به خود دانش آموزان و بعد والدین و در ادامه همکاران فرهنگی که بتوانند در آسیب ها و اختلالات به صورت جزئی هم شده مداخله کنند. برنامه های مراقبتی ما یکی از مهمترین سرفصل هایش خودمراقبتی است.

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در پاسخ به این پرسش که چرا همچنان وجود مشاور در دوره ابتدایی جدی گرفته نمی شود، بیان کرد: ما امسال برای اولین بار در قالب ماده یک و ۲۸ که مربوط به استخدام معلمان است، نزدیک به ۲۵۰۰ مشاور را استخدام می کنیم که البته برای تمام مقاطع تحصیلی است و در مجموع نزدیک به ۸ هزار مربی و مشاور را استخدام می کنیم.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها