کرونا، خبرنگاران را تهدید می‌کند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به شیوع کرونا در تجمعات، سلامت خبرنگاران در نشست‌های خبری تهدید می‌شود و لازم است از برگزاری نشست‌های خبری حضوری جلوگیری شود.

کرونا، خبرنگاران را تهدید می‌کند

محمدرضا محبوب‌فر با اشاره به وضعیت هشدار اصفهان در مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: اگر در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی الزامات و جدیت کافی به عمل نیاید در هفته آینده استان اصفهان به وضعیت قرمز خواهد رسید.

وی افزود: تاکنون ۹ شهر در استان اصفهان وضعیت نگران کننده‌ای نسبت به بیماری کرونا دارد و بسیاری از بیمارستانها در مدار درمان بیماران کرونا قرار گرفته‌اند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام وضعیت نامطلوب شهر اصفهان در مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، کاشان، آران و بیدگل، نجف آباد، مبارکه، شاهین شهر با افزایش چشمگیر ابتلاء به کرونا مواجه هستند.

وی بیان داشت: چنانچه سیاست دولت از ابتدا بر استفاده از ماسک استوار بود امروزه شاهد موج گیری مجدد کرونا نبودیم.

محبوب‌فر موج جدید بیماری کرونا را به افراد بالای ۶۰ سال با سابقه بیماری زمینه‌ای محدود نکرد و گفت: متأسفانه بیماری کرونا کودکان و به ویژه جوانان را در استان اصفهان درگیر کرده است.

وی اضافه کرد: عدم پایبندی شهروندان به مسئولیت اجتماعی در استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی از عدم هماهنگی دولت با شیوع کرونا از ابتدا تاکنون برمی گردد.

کرونا خبرنگاران تهدید می‌کند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا خبرنگاران را یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه را نسبت به بیماری کرونا معرفی کرد و گفت: اغلب خبرنگاران از امکانات حداقلی از ایاب و ذهاب گرفته تا نبود بیمه رنج می‌برند و حضور آنها در نشست‌های خبری می‌تواند زمینه ابتلاء به کرونا را در این قشر آسیب پذیر تشدید کند.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان شیوع بیماری کرونا در اجتماعات، مراسم‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و مکان‌های دربسته بیشتر است توصیه می‌شود برگزاری نشست‌های خبری به صورت مجازی و دورکاری انجام شود.

محبوب‌فر به کمبود الزامات و ضمانت در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: چنانچه شهروندان به مسئولیت اجتماعی پایبند نباشند و روند صعودی ابتلاء در استان اصفهان ادامه داشته باشد با توجه به اختیار تام ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان نیاز است که نهادهای نظامی در کنترل این بیماری اقدام کنند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها