تعارض حرف و عمل تصویب کنندگان هدیه 200 میلیونی ، باعث بی انگیزگی نیروهای سالم می شود

این سوال مهم مطرح است که آیا چنین مصوبه ای اصلا خروجی قابل تاملی داشته یا اینکه مانند بسیاری از مصوبات دیگر بی نتیجه رها شده و یک شو تبلیغاتی است؟

تعارض حرف و عمل تصویب کنندگان هدیه 200 میلیونی ، باعث بی انگیزگی نیروهای سالم می شود

کلید خوردن سوت زنی در شهرداری مشهد با هدیه 200 میلیونی برای اعلام کنندگان مفسدین؛ خبری که رسانه ها در سال 98 به نقل از بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر مشهد منتشر کردند.

در هفتادوپنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، با هدف حمایت و تشویق اعلام‌کنندگان مفاسد اداری در این شهرداری، آئین نامه ای عجیب تصویب شد؛مصوبه‌ای که حمایت‌ها و پاداش‌هایی را برای افشاکنندگان فساد یا همان سوت زنان در نظر گرفت.

در بسیاری از کشورهای دنیا، برای حمایت از افشاگران فساد و تشویق آن‌ها، قوانینی با عنوان حمایت از سوت زنان فساد (یعنی اولین افرادی که گزارشی از یک فساد یا تخلف مالی ارائه می‌دهند) وجود دارد؛ اما اتفاق جالب چنین قوانینی در مثلا ایران می تواند جدا از تصویب یک آئین نامه و رسانه ای کردن آن برای شو تبلیغاتی ، گمراه کردن مقام قضایی از بررسی دقیق عملکرد مالی یا تخلفات مسئولین شهرداری ها باشد.

درواقع با طرح ادعاهایی که از واقعیت به دور بود، آن هم از سوی برخی ازمسئولین شهرداری مشهد و پس از پیچ خوردن پرونده این شهرداری با رخدادهای عجیب آن که گفته شده دو نفر از مدیرانی که برای استخدام های سفارشی به بازپرسی احضار شده بودند، یکی استعفا داده و دیگری با قرار سه میلیاردی آزاد شده یا اینکه گفته می شود در تحقیقات مشخص شده ماهیانه برای افرادی حقوق واریز می شده که اصلا در شهرداری مشهد شاغل نبودند، چیزی جز روسیاهی برای آنانی که چنین مصوباتی را تصویب کردند باقی نمی گذارد.

به خصوص آنکه مشخص می شود نه تنها چیزی به عنوان عدالت اجتماعی و عدالت استخدامی مورد توجه اعضای شورای شهر مشهد قرار نگرفته بلکه آن تعداد قابل توجهی که فقط به خاطر فعالیت در ستاد انتخاباتی، وارد شهرداری مشهد شده یا به برخی سمت هایی مانند «مشاور» مدیرعامل داده شده که حتی خود مدیرعامل هم از وجود چنین مشاوری خبر ندارد ، این تعارض حرف و عمل و تبعیض استخدامی به طور قطع باعث بی انگیزگی نیروهای سالم شهرداری می شود.

حال اتفاق کمدی ماجرا بازهم انتشار یادداشت ها و پست های دراماتیک برخی از اعضای شورای شهر مشهد است که همچنان بر صداقت کاری مسئول استعفا داده، صحه می گذارند و اینطور می نویسند که انگار یارانشان غریبانه رفته اند و به پشتوانه رای دهندگان (یا بهتره بگوییم سوءاستفاده از احساسات رای دهندگان ) و با فرافکنی، قصد تطهیر یاران خود را دارند.

در پایان این سوال مهم مطرح می شود که آیا چنین مصوبه ای اصلا خروجی قابل تاملی داشته یا اینکه مانند بسیاری از مصوبات دیگر بی نتیجه رها شده و همانطور که پیشتر اشاره شد، یک شو تبلیغاتی است؟

به واقع وقت آن نرسیده که مسئولان شهرداری مشهد، گزارش جامع و شاملی از نتیجه مصوبه سوت زنی و پاداش 200 میلیون تومانی برای برخورد با مفسدین ، به رسانه ها اعلام کنند؟

منبع: ایسکانیوز

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها