مرز مهران برای تردد افراد دوتابعیتی باز است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: طبق توافق انجام‌شده با طرف عراقی، افراد دوتابعیتی (ایرانی-عراقی) با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از مرز مهران تردد کنند.

مرز مهران برای تردد افراد دوتابعیتی باز است

نورالله دلخواه، افزود: افرادی که تابعیت ایرانی-عراقی دارند می‌توانند از مرز مهران به عراق سفر کنند و یا از این مرز وارد کشور شوند. از این رو تردد از این مرز و بازگشایی آن شامل مسافران و زائران ایرانی نمی‌شود.

وی، افزود: دستگاه‌های مستقر در پایانه مرزی مهران آماده خدمات‌رسانی به دوتابعیتی‌های ایرانی-عراقی هستند و تردد این افراد با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل‌ و جاده‌ای ایلام، تاکید کرد: هم‌اکنون فقط کامیون حامل کالاهای صادراتی برای تخلیه کالا وارد عراق می‌شوند و مبادلات تجاری در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

مهران، جزو اولین مرزهایی بود که در اسفند ماه و در پی شیوع ویروس کرونا در کشور به حالت تعطیلی درآمد.

در این مدت، رایزنی‌های گوناگونی با طرف عراقی برای باز کردن این مرز انجام شد و هر بار از طرف مسئولان عراقی وعده امروز و فردا داده می‌شد، اما ابلاغ نمی‌شد.

حتی بارها خبر بازگشایی این مرز از برخی رسانه‌ها منتشر شد که فاصله آن تا تکذیب چند ساعت بیشتر نبود. نهایتا طرف عراقی وعده داد که فعالیت این مرز پس از عید فطر به حالت عادی بازمی‌گردد. سرانجام با رایزنی‌های بسیار، مرز مهران از روز دوشنبه ۱۹ خرداد فعالیت تجاری خود را به صورت محدود و ۲ روز در هفته شامل روزهای یکشنبه و چهارشنبه از سر گرفت.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

منبع: خبر آنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها