۵ نکته برای نگهداری و حفظ کارایی ماشین لباسشویی

در این مقاله قصد داریم ۵ نکته در مورد مراقبت از ماشین لباسشویی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید سال‌ها از ماشین لباسشویی خود به راحتی و بدون دغدغه استفاده کنید.

۵ نکته برای نگهداری و حفظ کارایی ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی شما یک وسیله بسیار مهم و کاربردی در خانه بشمار می‌آید و داشتن یک دستگاه لباسشویی سالم و کارآمد باعث می‌شود تا بدون درد سر و با راندمان بالا را برای شست و شو استفاده کنید از این رو، ضروری است از ماشین لباسشویی خود به خوبی نگهداری کنید. موارد خاصی وجود دارد که می‌توانید برای حفظ سلامت ماشین لباسشویی خود انجام دهید. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد شرایط فعلی بازار است، باتوجه به بالا رفتن قیمت اجناس بهترین کار اقدام به جلوگیری از صدمه دیدن ماشین لباسشویی است و در صورت بوجود آمدن خرابی می‌توانید از تعمیر لباسشویی در منزل توسط متخصصان کمک بگیرید.

در این مقاله قصد داریم ۵ نکته در مورد مراقبت از ماشین لباسشویی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید سال ها از ماشین لباسشویی خود به راحتی و بدون دغدغه استفاده کنید:

۱) ماشین لباسشویی خود را تراز کنید:

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که مردم هنگام استفاده از ماشین لباسشویی مرتکب می‌شوند این است که تراز بودن سطح لباسشویی خود را بر روی زمین بررسی نمی‌کنند. این امر باعث فشار آمدن به پایه های لباسشویی و حرکت کردن دستگاه و در نهایت صدمه دیدن به بدنه دستگاه می‌شود که حتی در طولانی مدت زمانی که دستگاه در حالت خشک کردن باشد فشار و جا به جایی دستگاه می‌تواند باعث شکسته شدن کاشی ها نیز شود.

اکثر مدل های ماشین لباسشویی دارای پایه هایی هستند که می‌توانید آنرا تنظیم کنید تا ماشین لباسشویی شما با توجه به شرایط تراز شود و دستگاه در یک سطح قرار گیرد.

۲) از پر کردن بیش از حد دستگاه خودداری کنید

اضافه بار بیش از حد در هنگام کوتاه بودن زمان؛ می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد اما فشار اضافه شده به سیستم باعث می‎شود قطعات واشر سریعتر از بین بروند. می توان با قرار دادن لباس های بیشتر داخل دستگاه از صرف زمان بیشتر جلوگیری کرد هر چه سریعتر کار را تمام کرد اما هم فشار بیش از اندازه را دستگاه باید تحمل کند هم دستگاه شما بازده خوبی نخواهد داشت، اضافه بار بیش از حد دستگاه به این معنی است که لباس ها فضای لازم برای تمیز شدن را نخواهند داشت. دستگاه باید فضای کافی برای جابجایی همه لباس ها داشته باشد و در صورت بارگیری بیش از حد، موتور برای انجام آن تحت فشار زیادی قرار می گیرد و قطعاً با این کار طول عمر دستگاه کوتاه می‌شود و باید اقدام به تعمیر لباسشویی کنید.

۳) ماشین لباسشویی را تمیز کنید

ممکن است شما این تصور را داشته باشید که ماشین لباسشویی شما خود را تمیز می‌کند یعنی آب همیشه داخل دستگاه در جریان است، بنابراین احتمال کثیف بودن آن وجود ندارد. اما اصلاً اینگونه نیست. ممکن است مواد شوینده، مواد نرم کننده، مواد غذایی، باکتری ها و غیره در داخل ماشین لباس‌شویی وجود داشته باشد و تمییز نکردن آن علاوه بر کاهش کارایی، باعث عدم شست و شوی درست لباس‌ها شود. ابتدا شما باید دستگاه را به صورت خالی اجرا کرده و جوش شیرین، سرکه سفید یا محلول پاک کننده ماشین لباسشویی را به آن اضافه کنید. جدیدترین مدل های ماشین لباسشویی از مارک های مختلف دارای چرخه شستشو معروف به بهداشت درام است. این چرخه های شستشو به منظور تمیز کردن و جرم گیری ماشین لباسشویی شما می‌باشد.

۴) محفظه های شوینده و نرم کننده را بصورت دوره ای پاک کنید

کشوی مواد شوینده برای هر بار استفاده از لباسشویی کار را برای شما راحت می‌کند بنابراین باید از این محفظه نیز به خوبی نگهداری شود. در طی یک دوره زمانی مواد باقیمانده در کشو رسوب می‌کند و ته نشین می‌شوند و باعث می‌شود که مواد شوینده به راحتی وارد درام شستشو نشود. همین مسئله می‌تواند در مورد محفظه نرم کننده پارچه ایجاد شود. این محفظه ها را بیرون آورده و تمیز کرده و یا با قرار ریختن مقداری آب در محفظه و استفاده از یک برس کوچک برای جدا کردن مواد باقیمانده، آنهارا از بین ببرید و از محفظه خارج کنید. توجه نکردن به این نکات در طولانی مدت منجر به تعمیر ماشین لباسشویی شما می‌شود.

۵) محل قرارگیری

ماشین لباسشویی خود را در محلی نصب کنید که به دیوار اطرافش برخوردی نداشته باشد و از همه طرف فاصله چند سانتی متری را نسبت به دیوار داشته باشد. همچنین مهم است که حداقل ۱۵-۲۰ دقیقه بعد از اتمام کار لباسشویی، درب ماشین لباسشویی را باز نگه دارید. و این اطمینان را پیدا کنید که قبل از بستن کامل درب، داخل لباسشویی کاملا خشک شده باشد و از رشد کپک هایی که باعث ایجاد بوی لباس شما می‌شوند جلوگیری کند همچنین از پوسیدگی واشر یا پلاستیک دور درب نیز جلوگیری می‌شود که در صورت توجه نکردن به این موضوع نیز باید نسبت به تعویض و تعمیر لباسشویی خود اقدام کنید.

بنابراین با انجام دادن نکات گفته شده از صدمه های احتمالی جلوگیری کنید تا عمر دستگاه و راندمان آن افزایش پیدا کند تا دیر تر اقدام به تعمیر دستگاه لباسشویی خود کنید.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها