وجود آمادگی های لازم برای توزیع ماسک های نیمه صنعتی در بازار خراسان شمالی

رئیس کمیته اقتصادی، تامین، تولید و توزیع ستاد بحران کرونا در خراسان شمالی از وجود آمادگی های لازم در کمیته اقتصادی استانداری برای اجازه توزیع ماسک های نیمه صنعتی در بازار داخل و خارج استان خبر داد.

وجود آمادگی های لازم برای توزیع ماسک های نیمه صنعتی در بازار خراسان شمالی

موفق، با اشاره به اینکه شنیده شده مقداری از ماسک هایی که به صورت صنفی و نیمه صنعتی در استان تولید شده به فروش نرفته است، گفت: تعدادی از تولیدکنندگان در ابتدای شیوع ویروس کرونا و راه اندازی واحدهای صنعتی تولید ماسک، اقدام به تولید ماسک کردند که طی آن زمان ماسک های تولیدی آن ها نیز وارد بازار شد.

وی، افزود: اما بعد از ورود واحدهای صنعتی ماسک به مدار تولید، ماسک های صنعتی با قیمت یک هزار و 100 تومان به دست مشتری می رسد که این رقم از ماسک های صنفی نیمه صنعتی تولید شده کمتر بود و همین امر سبب شد تا استقبال برای خرید از این ماسک ها کاهش یابد.

موفق، با اشاره به اینکه به علت مذکور مقداری از ماسک های تولیدی به فروش نرفته است، ادامه داد: این کارگروه شرایط را برای توزیع این ماسک ها در داخل و خارج استان فراهم می کند اما به شرط اینکه قیمت این کالا با ماسک های تولیدی مشابه قابل رقابت باشد تا مردم نیز طالب خرید آن باشند.

وی، در ادامه با توجه به ظرفیت تولید در استان و همچنین ورود ماسک در صورت نیاز از خارج استان، در خراسان شمالی با کمبود ماسک مواجه نخواهیم بود، تصریح کرد: دوباره واحدهای تولیدی ماسک در استان با ظرفیت کامل شروع به فعالیت خواهند کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر یکی از واحدهای تولیدی ماسک که یکی از قطعات آن خراب شده بود در حال پیگیری هستیم تا مشکل آن نیز حل شود و دوباره به مدار تولید باز گردد که در این صورت ظرفیت تولید ماسک در استان به 50 هزار عدد در روز خواهد رسید.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها