راه‌اندازی ۹ نیروگاه مقیاس کوچک در مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از راه‌اندازی ۹ نیروگاه مقیاس کوچک در این استان خبر داد.

راه‌اندازی ۹ نیروگاه مقیاس کوچک در مازندران

حسن خیریانپور، با تأکید بر ضرورت توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک در مازندران با هدف تأمین برق، ارزآوری و اشتغال پایدار، اظهار کرد: در حال حاضر زمینه راه اندازی ۹ نیروگاه مقیاس کوچک در استان مازندران با ظرفیت ۱۲ مگاوات در ۶ شهرستان فراهم شده است.

وی، افزود: نیروگاه ۲۵ مگاواتی در شهرستان آمل با حجم سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۸ نفر در حال احداث است و این شرکت همچنین تأسیس گلخانه به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع در فاز اول را در مجاورت نیروگاه در دستور کار دارد که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و هدف گذاری تا ۲۰ هکتار نیز از برنامه های بلند مدت این شرکت خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، از افتتاح نیروگاه یک مگاواتی در قائمشهر خبر داد و گفت: این نیروگاه با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶ نفر در کنار نیروگاه ۵ مگاواتی در شهرک صنعتی کوهیخیل جویبار با حجم سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳ نفر، در آینده نزدیک افتتاح و به بهره برداری می رسد.

خیریانپور، تصرح کرد: فاز نخست نیروگاه ۵ مگاواتی با حجم سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸ نفر در شهرستان بابل و نیروگاه ۲۵ مگاواتی در بهشهر با حجم سرماه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغازایی ۶ نفر نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی، با اشاره به اینکه با بهره برداری کامل این پروژه ها از مجموع ۹ نیروگاه در دست احداث ۵ نیروگاه به ظرفیت ۵.۵۶ مگاوات و با حجم سرمایه گذاری ۷۶۵۰ میلیارد ریال تا پایان نیمه اول سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها