سیل وحشتناک در الموت قزوین

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: سیل و طغیان رودخانه شب گذشته در بخش رودبار الموت شرقی ناشی از بارش باران در این منطقه نبوده است.

سیل وحشتناک در الموت قزوین

مهدی آخوندی روز دوشنبه تصریح کرد: با توجه به مربوط به وقوع سیل شب گذشته در ارتفاعات شمالی بخش رودبار الموت شرقی، بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در این منطقه مربوط به شهر رازمیان با ۶ دهم میلی‌متر بوده که این میزان بارش به هیچ عنوان نمی‌تواند باعث وقوع سیل و سیلابی شدن رودخانه شود.

وی با اشاره به اینکه بالا آمدن سطح رودخانه‌ها در این موقع از سال می‌تواند یا ناشی از ذوب برف و یا از بارندگی و رگبار به وقوع پیوسته در استان همجوار باشد، افزود: روز گذشته نیز احتمال رگبار پراکنده، رعد و برق همراه با وزش بادهای شدید در ارتفاعات استان از سوی این اداره کل شده بود.

آخوندی تأکید کرد: با این حال و براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، امروز نیز در ارتفاعات استان احتمال وقوع رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید در سطح منطقه پیش‌بینی می‌شود. این کارشناس هواشناسی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته کوهین با ۱۴ و بویین‌زهرا با ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۷ تا ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین شب گذشته از وقوع سیل و ناپدید شدن یک نوجوان ۱۲ ساله الموتی در بخش رودبار الموت شرقی، حوالی پیچ بن و روستای مدان خبر داد که تا زمان ارسال خبر هنوز جستجو برای وی در سطح منطقه از سوی تیم‌های امداد و نجات همچنان ادامه دارد.

منبع: رکنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها