پرونده ساختمان‌های ناایمن مشهد در شهریورماه امسال بسته می‌شود؟

راساس اعلام نهادهای ذی‌ربط قرار است پرونده ساختمان‌های ناایمن مشهدمقدس نهایتاً تا شهریورماه امسال تعیین تکلیف شود.

پرونده ساختمان‌های ناایمن مشهد در شهریورماه امسال بسته می‌شود؟

شهردار مشهد، ظهر امروز در مراسم افتتاح مجموعه چند منظوره شهید مدافع حرم محرابی اظهار داشت:عمده دلیل حضور این تعداد از مسئولان شهری در این مکان دو نام بزرگی است که بر روی آن گذاشته شده است؛ شهید محرابی از هر آنچه به آن دلبستگی داشت گذشت و به سوی ماموریتی بزرگ و خدمتی بزرگتر رفت.

محمدرضا کلائی، گفت: وقتی در کارهای روزانه با سختی‌ها و منیّت‌ها و کسانی که به فکر مردم نیستند مواجه می‌شویم، به اخلاص این شهید نگاه می‌کنیم انرژی می‌گیریم.

کلائی، گفت: وصیت‌نامه شهید را می‌خواندم، نوشته بود مثل کسی هستیم که سوار تاکسی به سمت مقصد می‌رود و پولی در جیب ندارد و تنها به لطف خداوند امیدوار است ما هم اینگونه‌ایم؛ باعث افتخار است که ایستگاه شماره 51 به نام آتش نشان فداکار امیرمحمد زارع نامگذاری شد.

وی، تصریح کرد: کسانی که در این سازمان مشغول به کار هستند تمام دارایی سازمان‌اند. این نام‌گذاری از داغ دل خانواده او شاید نکاهد اما یادگاری برای آینده است. این نشانی است که یادمان باشد اگر کاری انجام دادیم با کمک همکارانمان بوده است.

امیر عزیزی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد نیز اظهار داشت: شهریورماه یک‌بار برای همیشه پرونده ساختمان‌های پر خطر را می‌بندیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: این ایستگاه آتش‌نشانی که به نام آتش‌نشان فداکار امیرمحمد زارع نامگذاری شده در فاصله 6 ماه و در موقعیتی استراتژیک افتتاح شد.

عزیزی، با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این ایستگاه میانگین رسیدن به حریق کاهش پیدا می‌کند افزود: قابلیت افتتاح یک پروژه در هر ماه را داریم. ماه آینده پروژه غدیر، و پس از آن نیز پروژه‌های رازی و مهر رسالت آماده بهره‌برداری می‌شوند.

وی، خاطرنشان کرد: آبان‌ماه 8 خودرو ویژه آتش نشانی رونمایی شده و پس از آن موتورسیکلت‌های تجهیز می‌شود؛ پایان سال نیز بزرگترین ایستگاه آتش‌نشانی مشهد افتتاح خواهد شد.

حمیدرضا موحدی زاده، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم در این مراسم گفت: آتش‌نشانی وظیفه سنگین حفاظت از جان انسان‌ها را بر عهده دارد. آموزش و مهارت باید در این سازمان موج بزند. سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران باید پیش از بحران پیش‌بینی کند و گام بردارد و برای بعد از بحران سناریو داشته باشد.

وی، با اشاره به اینکه بعد از مهار بحران باید به کسانی که آسیب دیدند کمک شود افزود:امیدواریم آتش نشانی در این سه مورد گام های موثری بردارد.

وحید اکلملی، رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد هم گفت: شورای شهر پنجم و مدیریت شهری قبل از اینکه بحرانی اتفاق بیفتد دستور ساخت پایگاه‌های مدیریت بحران را داد.

4 پایگاه بحران در مناطق مختلف شهر در حال ساخت است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها