کلاهبرداران سایبری در تله پلیس مهاباد

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد از دستگیری کلاهبرداران اینترنتی و اعتراف به ۸ فقره سرقت در سایت دیوار خبر داد.

کلاهبرداران سایبری در تله پلیس مهاباد

سرهنگ برزو تجاری فرماندهی انتظامی شهرستان مهاباد، اظهار کرد: در پی شکایت چندین نفر از شاکیان؛ مبنی بر اینکه افراد ناشناسی در سایت نرم افزار دیوار از حساب هایشان به صورت اینترنتی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال را سرقت کرده اند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی مهاباد قرار گرفت.

این مقام انتظامی در شهرستان مهاباد با اعلام اینکه فروش لوازم سرقتی نرم افزار دیوار یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری از شهروندان می‌باشد، گفت: سارقان در ظاهر فروشنده و صاحب کالا، کالا‌های سرقتی را در اپلیکیشن دیوار با سفارش لوازم خانگی، موادغذایی و یک دستگاه تریلی تراکتور به فروش می‌گذارند.

تجاری افزود: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به ۸ فقره کلاهبرداری با دیگر شریک‌ها با ترفند ثبت سفارش معترف شدند و شناسایی شرکای دیگر در دستور کار ماموران قرار گرفت و توانستند آن‌ها را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه ارزش ریالی اموال مسروقه به میزان ۱۰ میلیارد ریال می‌باشد، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۳ سارق به همراه شرکا دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

این مقام انتطامی در شهرستان مهاباد به شهروندان در خصوص سایت‌های آگاهی محور هشدار داد: هموطنان به هیچ عنوان به این گونه تبلیغاتی که در فضای مجازی به خصوص در سایت‌های آگهی محور یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود، اعتماد نکنند، چرا که بانک‌ها هیچ گونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها