بخش مراقبت‌های ویژه برای بیماران کرونایی در بیرجند راه‌اندازی می‌شود

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند از راه‌اندازی بخش آی سی یو جدید ویژه بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

بخش مراقبت‌های ویژه برای بیماران کرونایی در بیرجند راه‌اندازی می‌شود

علیرضا محمودی راد، در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان در مقابله با کرونا، امروز دوشنبه 23 تیر به رسانه‌های گروهی گفت: از اسفندماه با شیوع بیماری کرونا و انتخاب بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) به عنوان بیمارستان مرجع کرونا در استان، عملیات تشخیصی و درمانی در این بیمارستان آغاز شد.

وی، ادامه داد: خوشبختانه در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جزء ۲۰ دانشگاهی بود که آزمایشگاه ویروس‌شناسی را در بیمارستان ولیعصر(عج) راه‌اندازی کرد.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند، افزود: با توجه به مراعات‌هایی که مردم در فروردین ماه داشتند و اعمال محدودیت‌های لازم، وضعیت بیماری کرونا در استان در شرایط قابل کنترل بود و بیمارستان در آرامش به سر می‌برد.

محمودی راد، ادامه داد: همچنین آمار بیماران بستری به سقف ۳۰ نفر و آی سی یو در برهه یک ماهه یک بیمار داشت، اما متاسفانه با توجه به شرایط خاص و عدم رعایت‌هایی که اتفاق افتاد، در یک ماه اخیر با افزایش آمار مبتلایان وضعیت بیرجند به قرمز رسیده و در حال حاضر آمار بستری‌ها به نسبت فروردین ماه دو برابر و آمار بستری‌های بخش ویژه ۴ الی ۵ برابر شده است.

وی، از راه‌اندازی بخش آی سی یو جدید ویژه بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت: پیرو جلساتی که در قرارگاه کرونا دانشگاه داشتیم در صورت نیاز ما می‌توانیم بعضی از بخش‌ها را در بیمارستان ولیعصر(عج) جابه جا یا به بیمارستان‌های دیگر منتقل کنیم؛ لذا با توجه به افزایش آمار بیماران بدحال مبتلا به کرونا و نیاز به بخش ویژه، با حمایت مسئولین دانشگاه و معاون درمان، در تلاشیم تا آخر هفته بتوانیم بخش آی سی یو جدید ۱۳ تخته‌ای را راه‌اندازی کنیم.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند، با بیان اینکه در شرایط کنونی تنها راه مقابله با کرونا، خودمراقبتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است، اظهار کرد: هنوز واکسن، آمپول و یا قرصی برای درمان قطعی کرونا کشف نشده و اینکه بگوییم مبتلایان بهبود یافته، دوباره به کرونا مبتلا نمی‌شوند، نیز اعتبار علمی ندارد.

محمودی راد، تصریح کرد: برخی از مردم می‌گویند کرونا ضعیف شده و علائمش شدید نیست، یا اینکه اگر کرونا بگیریم بدحال نمی‌شویم، هنوز پایه و مبنای علمی ندارد.

وی، در پایان از مردم خواست با حساسیت بیشتری نسبت به گذشته، دستورهای بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد قطع زنجیره کرونا در استان باشیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها