دلیل محبوبیت برند شیائومی چیست؟

شرکت شیائومی محصولاتی همچون موبایل، پاوربانک یا شارژ همراه، ساعت، اسپیکر قابل حمل، هدفون و هندزفری و انواع تجهیزات الکتریکی را در سراسر دنیا به فروش می‌رساند و یکی از دلایل محبوبیت این برند تنوع دسته‌بندی محصولات آن است.

دلیل محبوبیت برند شیائومی چیست؟

شرکت شیائومی در حال حاضر محصولاتی همچون موبایل، پاور بانک یا شارژ همراه، ساعت، اسپیکر قابل حمل، هدفون و هندزفری و انواع تجهیزات الکتریکی را در سراسر دنیا به فروش می‌رساند و می‌توان گفت یکی از دلایل محبوبیت این برند در بین مردم تنوع دسته بندی محصولات آن است که توانسته مشتریان مختلفی را راضی نگه دارد.

گوشی های شیائومی شهرت خود را برای ارائه تجربه عالی برای خود دارند که مشخصات برجسته ای را در نقاط با قیمت پایین تر نسبت به بسیاری از برند های اصلی دیگر دارند.

در سال‌های اخیر، این شرکت فراتر از کشور خود چین گسترش یافت و باعث ایجاد نمایندگی های بزرگ در هند شد و به طور پیوسته سهم بازار خود را در اروپا افزایش داد و هم اکنون مشتریان زیادی نیز در ایران دارد.

دلایل محبوبیت شیائومی از نظر مشتریان

کیفیت مناسب، قیمت ارزان، بروز بودن دستگاه ها، تنوع دسته بندی محصولات شیائومی، سازگار بودن آن با اندروید، طول عمر کافی، خدمات پس از فروش، پشتیبانی محصول در هر لحظه برای مشتریان از دلایل محبوبیت این برند محبوب بوده است.

شیائومی در هند، اندونزی و ایران در چند سال گذشته معروفیت خاصی را پیدا کرده است و طبق تجزیه و تحلیل های انجام شده دلیل اصلی محبویت ان قیمت مناسب این گوشی به دلیل شرایط اقتصادی این کشور ها می‌باشد.
شیائومی محصولات زیادی تولید می کند. ناظران اظهار داشتند که بخشی از موفقیت سریع شیائومی به توانایی آن در تمایز خود در جهان اندرویدی بستگی دارد.

نیاز به نقل قول برای تأیید این شرکت دامنه محصولات خود را افزایش داده است. تلفن های هوشمند آن عبارتند از: Mi Series ، Mi Note Series (بعد از 3 سال بروزرسانی جدیدی دریافت کرد ، با Mi Note 10 Pro) ، Mi Max Series ، Mi Mix Series ، Pocophone ، Blackshark و Redmi Series.

علاوه بر تلفن های همراه، شیائومی محصولات لوازم جانبی موبایل و لوازم خانگی مانند تلویزیون و بلندگو را آغاز کرده است و در سال 2018 فروش تبلت، لپ تاپ و دستگاه های خانه هوشمند را آغاز کرد.

شیائومی بر روی یک مدل یکپارچه عمومی کار می کند که این شرکت را قادر می سازد سخت افزار را با هزینه یا پایین تر به منظور جذب کاربران و کسب درآمد با قیمت مناسب بفروشد.

هوگو بارا، مدیر اجرایی پیشین گوگل که از سال 2014 تا 2017 معاون معاون رئیس جمهور شیائومی بود، این سازمان را "اینترنت و یک شرکت نرم افزاری بسیار بیشتر از یک شرکت سخت افزاری" توصیف کرد.

حتی نمایندگی شیائومی نیز به ایران آماده است و کاربران ایرانی نیز به راحتی تمام می‌توانند از تمامی محصولات و خدمات برند شیائومی به صورت کامل استفاده کنند. باتوجه به تحریم ها و قیمت دلار ممکن محصولات این برند نیز با افزایش قیمت مواجعه شوند. که امری کاملا طبیعی است.

شیائومی همچنین با نگه داشتن بیشتر محصولات خود در بازار، به صورت طولانی تر قیمت های خود را پایین یا نزدیک به "مواد اولیه" نگه می دارد.

این اکوسیستم همانطور که در سال 2015 نشان داده شد، هنگامی که فروش از این سکوی به 750 میلیون دلار رسید، منبع عظیم درآمد است.

جالب است بدانید که شیائومی اولین تلفن هوشمند خود را در آگوست 2011 منتشر کرد و به سرعت سهم بازار را در چین بدست آورد تا به بزرگترین شرکت هوشمند کشور در سال 2014 تبدیل شود.
اما در آغاز سه ماهه دوم سال 2018، شیائومی چهارمین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان بود که در بزرگترین بازار چین و دومین بازار بزرگ هند، رهبری داشت.

شیائومی بعداً طیف وسیع تری از لوازم الکترونیکی مصرفی، از جمله اکوسیستم دستگاه هوشمند خانه (IoT) را توسعه داد، که بیش از 100 میلیون دستگاه هوشمند را به آن وصل کرده است و کاربران فعال ماهانه (MAU) MIUI در سپتامبر 2019 به 291.6 میلیون نفر افزایش یافت است.

بهترین گوشی‌های شیائومی کدام هستند؟

مدل های مختلفی گوشی شیائومی تا به امروز به بازار عرضه کرده است که بهترین نوع آن سری:
Xiaomi Mi 10 series
Xiaomi Mi 9
Xiaomi Mi 9T and Mi 9T Pro
Poco X2/Redmi K30
Xiaomi Mi Note 10
Redmi Note 9 Pro and 9 Pro Max
Xiaomi Mi A3
Redmi Note 8T
Redmi Note 8 Pro
Redmi 8A and 8

طبق نظرات مشتریان در اکثر نقاط جهان و نظرسنجی های انجام شده، 10 گوشی برتر شیائومی در لیست بالا قرار دارند چرا که این گوشی ها جز میان و بالا رده ترین موبایل ها در دنیا می‌باشند که اکثراً رضایت کافی از آن را داشته اند. اگر برای شما جالب است که بدانید بهترین گوشی شیائومی در سال 2020 کدام است؟ می‌توانید به مقاله گفته شده مراجعه کنید.

به نظر می‌رسد که شیائومی هم اکنون با برند هایی مانند، سامسونگ، اپل و هواوی رقابت خود را شروع کرده است و احتمال اینکه بتواند در این بازار سخت و سنگین موفق شود و صداهایی به گوش می‌رسد و مدیران این شرکت خود را برای سال های آینده به صورت کامل اعلام آمادگی کرده اند.

همان طور که گفتیم محصولات برند شیائومی هم اکنون در ایران قابل ارائه می‌باشند و یکی از معتبرترین نمایندگی شیائومی در ایران سایت mihamrah.com است که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حسين كرمى
    0

    سلام وقت بخير به نظرم نسبت به باقى برند هاى ديگه شيائومى قيمت مناسب ترى داره، از طرفى هم چون نمايندگى رسمى دارن ارزششو داره كه محصولات رو از شيائومى خريد كه از خدمات پس از فروشش استفاده كرد.

  • ساناز کریمی
    0

    از بین مدل های گفته شده گوشی کدومش بهتره ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها