راه باز همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

دولت موافقت کرد که ۳۲ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی بابت رددیون دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود که این راه را برای همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی باز کرد.

راه باز همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

حامد شمس که در برنامه‌ای تلویزیونی صحبت می‌کرد، ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی و بهزیستی بیان کرد: ۲۷ فروردین امسال۱۰ درصد از سهام شستا وارد بازار سرمایه شد؛ سهامی که در روزی که عرضه شد ۸۶۰ تومان بود و تا دیروز ۳۵۸۰ تومان بود و این یعنی بیش از ۵ الی ۶ برابر شده است.

وی افزود: مجوزی که برای ارائه سهام شستا در بورس دریافت کردیم، ۱۲ درصد بود که در ۲۷ فروردین ماه ۱۰ درصد آن عرضه شد و ۲ درصد باقی مانده را هیات امنا مجوز داد تا پس از هماهنگی با سازمان بورس بتوانیم به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی واگذار کنیم.

سخنگوی وزارت کار و رفاه در ادامه درباره مصوبه دیگر دولت نیز گفت: باتوجه به اینکه در روزهای ابتدایی هفته تامین اجتماعی به سر می‌بریم، هیئت دولت موافقت کرد که ۳۲ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی بابت رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود که این راه را برای همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی باز کرد.

شمس تصریح کرد: این خبر حاکی از این است که با توجه به موافقت دولت و هماهنگی صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه بتوانیم ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت را دریافت کنیم که این خبر خوبی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی است.

وی در پاسخ به این سوال که ۳۲ هزار میلیارد تومان صرف چه کارهایی می‌شود؟ افزود: ۳۲ هزار میلیارد تومانی که در حال حاضر در قالب سهام ۹ شرکت واگذار شد برای همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی است که طبق گفته دکتر سالاری، مدیرعامل تامین اجتماعی این حقوق از ابتدای مردادماه اعمال می‌شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ظریف
    0

    خدا لعنت کنه دزدان بیت المال رو ....کدوم همسان سازی چه کشکی ...نگاهی به قیمت ارز و سکه بیندازید دلار ۲۴ تومنی و سکه ۱۱ تومنی....اون موقع که ۱.۵ میگرفتیم سکه ۴ تومن بود حالا ۲.۵ میخوای بدی سکه شده ۱۱ تومن ...قدرت خرید مردم رو نصف کردید منت هم دارید...شمر زمان شمایید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها