واکنش حدادی به درمان خود در آلمان

پرتابگر المپیکی کشورمان جواب انتقادات بابت سفر به آلمان برای درمان خارپاشنه خود را داد.

واکنش حدادی به درمان خود در آلمان

اعزام احسان حدادی پرتابگر المپیکی کشورمان به آلمان برای درمان خارپاشنه این روز‌ها حاشیه ساز شده است و انتقاداتی صورت گرفت که واقعاً سفر حدادی در این شرایط اقتصادی جامعه و شیوع ویروس کرونا به اروپا واجب است.

واکنش حدادی به درمان خود در آلمان

احسان حدادی اظهار کرد: من نباید جواب انتقاد برخی از اصحاب رسانه که اطلاعی از ورزش ندارند را بدهم و باید جوابگوی وزیر ورزش و کمیته ملی المپیک باشم. هدفم بزرگ است و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنم. به هر حال آن قدر جایگاه ورزشی ام بالا است که سفرم به آلمان حاشیه ساز شده است. همه دوست دارند از من انتقاد کنند. اگر رکورد پرتابم ۳۵ متر بود کسی به من نمی‌پرداخت. خدا را شکر در بین پرتابگران سطح اول دنیا هستم و انتقادات را به فال نیک می‌گیرم.

ورزشکار حرفه ای باید زیر نظر یک جراح عمل شود

او درباره اینکه با این شرایط اقتصادی سفرش به آلمان برای درمان خارپاشنه ضروری است، گفت: به هر حال صحبت درباره برخی از مسائل راحت است، اما من هدفم را می‌دانم و باید جواب کمیته ملی المپیک را بدهم. در دنیای امروز مرسوم است که ورزشکار حرفه‌ای باید زیر نظر یک جراح عمل شود و دست ۱۰ پزشک نباید به عضو آسیب دیده ام بخورد.

عملکردم را در المپیک بررسی می کنند

حدادی درباره اینکه درمان خارپاشنه در ایران امکان پذیر نبود، گفت: من در سال ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ در آلمان زیر نظر یک پزشک عمل جراحی کردم و همان موقع هم گفتند که در ایران این عمل را می‌شود انجام داد. به هر حال پزشکان خوبی در ایران هستند، اما من ترجیح می‌دهم که زیر نظر این جراح خارپشنه ام را عمل کنم. به هر حال قرار است یکی از بهترین پزشکان دنیا آسیب دیدگی ام را برطرف کند. به هر حال عملکرد من را در المپیک بررسی می‌کنند و به قیمت دلار کاری ندارند.

پرتابگر المپیکی کشورمان گفت: من ۴ سال پیش بعد از المپیک ریو در یک روز ۳ جراحی روی پای چپم از جمله آشیل، خارپاشنه و زانو کردم. در حال حاضر پای راستم دچار آسیب دیدگی شده است. به هر حال همان زمانی که پای چپم را جراحی کردم قصد داشتم پای راستم را هم به تیغ جراح بسپارم، اما بعد از مشورت با پزشکان این کار را نکردم. در حال حاضر بعد از ۴ سال بهترین فرصت بود که خارپاشنه پایم را عمل جراحی کنم.

او افزود: در جلسه‌ای با رئیس کمیته ملی المپیک توافقات صورت گرفت که من برای درمان خارپاشته راهی آلمان شوم. به هر حال پزشکم سال ۲۰۰۸ کتف آسیب دیده ام را عمل کرد و در المپیک سال ۲۰۱۰ مدال گرفتم. صحبت‌های اولیه با پزشک معالج من صورت گرفته است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به زودی برای عمل جراحی راهی آلمان می‌شوم. نامه نگاری‌ها و برآورد هزینه عمل جراحی انجام شده است و هر زمان کمیته ملی المپیک صلاح بداند به آلمان می‌روم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها