فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌فعال در اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، از نقش مهم تشکیل کلینیک کسب و کار در فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌فعال این استان خبر داد.

فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌فعال در اردبیل

محمد اهلی، اظهارداشت: با توجه به نیاز صنایع به مشاوره و تبیین راهکارهای مناسب برای افزایش تولید، شرکت شهرک‌های صنعتی طبق دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اقدام به تشکیل کلینیک کسب و کار در استان کرده است.

وی، تشکیل کلینیک کسب و کار در استان را قدم بسیار مثبتی در جهت عرضه‌یابی و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و تولیدی دانست و بیان کرد: مشکلات این واحدها تنها مختص به مسائل مالی نیست و برخی از مشکلات از قبیل نبود فناوری، ارتقای بهره‌وری و مشکل مدیریتی می‌تواند باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای واحدهای تولیدی گردد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، ادامه‌داد: با عارضه‌یابی درست و دقیق می‌توان به سادگی آسیب‌های متعددی را از دوش صنایع برطرف کرد که در این بین نقش مشاورین صنعتی کلنیک کسب و کار بسیار حائز اهمیت و کارگشا خواهد بود.

وی، گفت: با اقدامات انجام شده توسط کلینیک کسب و کار استان در سال گذشته برای بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی عارضه‌یابی و مشاوره ارائه شده است که در سال جدید نیز این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

اهلی، افزود: برای رسیدن به اهداف اقتصادی حوزه صنعت و تحقق اهداف سیاست‌های جهش تولید از تمامی ظرفیت‌ها بویژه کلینیک کسب و کار برای واحدهای صنعتی استان استفاده می‌کنیم.

وی، تشریح کرد: یکی از اهداف مهم شهرک‌های صنعتی تامین زیرساخت‌های لازم برای رونق تولید و اشتغال‌زایی است و تلاش می‌شود با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رونق تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سرعت بگیرد.

اهلی، بر روند رونق بخشی به واحدهای راکد و غیرفعال و همچنین کمک به رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: با حمایت مسوولان و مدیران استانی مشکلات و کمبودهای شهرک‌های صنعتی استان مرتفع و به رونق و توسعه در این بخش کمک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، همچنین یکی از زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران در استان را تامین و احداث زیرساخت‌های لازم در استان دانست و افزود: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده شهرک‌های صنعتی بهترین محل برای سرمایه‌گذاران است.

وی، تامین امکانات اولیه و زیرساخت‌های ضروری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را یادآور شد و گفت: تلاش بر این است تا با تکمیل زیرساخت‌ها ، جذب سرمایه‌گذاری در استان افزایش یابد و به ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید نیز توجه ویژه‌ای شود.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها