انگلیس به جای هوآوی از ژاپن در ایجاد شبکه ۵G کمک می‌گیرد

سازمان رسانه‌ای نیکی اعلام کرد، دولت انگلیس از ژاپن خواسته در ایجاد شبکه ۵G یا شبکه‌های بیسیم نسل پنجم برای این کشور، کمک کند.

انگلیس به جای هوآوی از ژاپن در ایجاد شبکه ۵G کمک می‌گیرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، این درخواست پس از آن مطرح شد که انگلیس روز سه‌شنبه تصمیم گرفت برای شرکت هوآوی، غول تکنولوژی چین، از پایان سال در تأمین تجهیزات شبکه، ممنوعیت ایجاد کرده و تمام تجهیزات این شرکت را تا سال ۲۰۲۷ از شبکه‌ها حذف کند.

مقامات انگلیسی به همتایان خود در توکیو گفتند که امکان دارد شرکت‌های فناوری ژاپنی مانند "ان‌اف‌سی" و "فوجیتسو" به عنوان تأمین‌کننده، جایگزین هوآوی شوند و خواستار حمایت طرف ژاپنی در افزایش فناوری شبکه‌ها و صرف‌جویی در هزینه‌ها شده‌اند.

انگلیس به دنبال آن است که شرکت‌های ژاپنی را به رقابت با دیگر شرکت‌های ارتباطات از راه دور، مانند شرکت "اریکسون" سوئد و "نوکیا" فنلاند وا دارد و بدین ترتیب توسعه محصولات کم هزینه و مناسب برای شرکت‌های تله‌کام بریتانیایی را ارتقا بخشد.

واشنگتن با ارجاع به نگرانی‌های امنیت ملی، در حال رهبری تبلیغاتی برای ممنوعیت استفاده از هوآوی در شبکه‌های سراسر دنیاست. این در حالی است که هوآوی این ادعا را که تهدیدی برای امنیت کشورهاست، رد کرده است.

زمان کوتاهی بعد از اعلام این ممنوعیت، مقامات دولت انگلیس روز سه‌شنبه با نمایندگانی از نهادهای دولتی ژاپن، از جمله وزیر امنیت ملی و "مرکز ملی آمادگی حادثه و استراتژی برای امنیت سایبری"، دیدار کردند تا از آن‌ها طلب همکاری کنند. طرف ژاپنی همچنین نیاز به همکاری با شرکت‌های انگلیسی در توسعه تکنولوژی ۵G را تایید کرد.

سه شرکت هوآوی، اریکسون و نوکیا، نزدیک به ۸۰ درصد بازار ایستگاه استقرار ۵G جهانی را در کنترل دارند، در حالی که ان‌اف‌سی و فوجیتسو کمتر از یک درصد این بازار را در کنترل خود دارند.

در حالی که اریکسون و نوکیا در حال حاضر در انگلیس برجسته هستند، شرکت‌های ژاپنی ممکن است بتوانند سهم خود از بازار را، در صورت تأمین نیازهای کیفی و ارائه محصولات ارزان‌ قیمت، افزایش دهند. دولت ژاپن تصمیم دارد ۷۰ میلیون ین (۶۵۴ میلیون دلار) به منظور پشتیبانی از شرکت‌هایی همچون ان‌اف‌سی برای توسعه تجهیزات ایستگاه استقرار و استحکام شبکه‌ها، سرمایه‌گذاری کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها