کارخانه تولید ۲۰ هزارتایی ماسک در بجنورد راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل صنعت٬ معدن و تجارت خراسان شمالی، از ایجاد یک کاخانه تولید ماسک صنعتی با ظرفیت تولید ۲۰ هزار ماسک در روز در بجنورد خبر داد.

کارخانه تولید ۲۰ هزارتایی ماسک در بجنورد راه‌اندازی می‌شود

رضا فیروزه، در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونای خراسان شمالی با اشاره به تولید ماسک در چندین کارگاه و واحد تولیدی در استان اظهار داشت: ظرفیت تولید ماسک استان از ابتدای سال تا کنون چندین برابر افزایش یافته است.

وی، افزود: از امروز یک کارگاه تولید ماسک صنعتی با تجهیزات کامل در مرکز استان مستقر می‌شود و توان تولید روزانه 20 هزار ماسک را دارد.

مدیرکل صنعت٬ معدن و تجارت خراسان شمالی، تصریح کرد: مشکل اصلی واحدهای تولیدی ماسک در استان تامین مواد اولیه مورد نیاز است که قرار شده مواد اولیه این واحدها به زودی با تدابیر دولت تامین شده و از کشور پاکستان برخی از این مواد وارد می‌شود.

فیرزوه، در ادامه با تایید سخنان رییس کل دادگستری استان درباره عدم تولید تعهدات واحد تولیدی ماسک که قراربود 180 هزار ماسک در استان تولید و توزیع کند٬ گفت: متاسفانه این واحد به دلیل عدم تامین مواد اولیه٬ به تعهدات خود عمل نکرده و این در حالی است که تسهیلات مورد نظر را نیز از محل تبصره 18 دریافت کرده است.

وی، افزود: با توجه به نیاز استان به ماسک‌های مرغوب و ضرورت استفاده از ماسک٬ مجوزها برا تولید در این زمینه در اسرع وقت صادر می‌شود و کارخانه‌های تولید ماسک استان وعده دادند که روزانه 20 هزار ماسک را تولید و روانه بازار کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها