بررسی چالش های وزارت صمت و جهاد کشاورزی در جلسه کمیسیون کشاورزی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی چالش های مدیریتی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: نظر کمیسیون این است که تنظیم بازار کالاهای کشاورزی و واردات نهاده های دامی به وزارت جهاد بازگردد.

بررسی چالش های وزارت صمت و جهاد کشاورزی در جلسه کمیسیون کشاورزی

جلال محمود زاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد جلسه صبح امروز (سه شنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در جلسه امروز مسئولان وزارت سمت و جهاد کشاورزی حضور داشتند. مجلس مسئولیت تنظیم بازار در زمینه نهاده های دامی را به وزارت جهاد کشاورزی داده بود اما سران سه قوا این مسئولیت را به وزارت سمت محول کردند. این اتفاق چالش هایی در بحث مدیریتی به وجود آورده است. هم اکنون کالاهای اساسی در زمینه دام، طیور و کشاورزی به موقع در اختیار دامداران قرار نمی گیرد.

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد نظر اعضای کمیسیون در زمینه وظایف وزارت سمت و جهاد کشاورزی گفت: ما معتقدیم که وظیفه تنظیم بازار و واردات نهاده های دامی باید به جهاد کشاورزی بازگردد. اگر مسئولیتها، تخصصی و منسجم نباشد مشکلاتی مثل افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ و سایر کالاها را خواهیم داشت. علت این است که واردات نهاده های دامی یا تنظیم بازار محصولات کشاورزی در اولویت های وزارت سمت نیست. با بازگشتن این وظیفه به وزارت جهاد این موضوعات در اولویت یک وزارتخانه قرار می گیرد.

محمود زاده در پایان گفت: نظر کمیسیون این است که کمیته های تخصصی کمیسیون کشاورزی باید به شکل جدی تر به مسائل مختلف ورود کنند و نظارت دقیق تری داشته باشند.

اختلافات بین وزارت سمت و وزارت جهاد کشاورزی باید حل و فصل شود. وظیفه واردات نهاده های کشاورزی نیز باید به وزارت جهاد بازگردد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    کمیسیون کشاورزی مگر همشون روحانی نیستن اونا که نه درس کشاورزی خوندن و نه یک روز کار کشاورزی کردن .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها