اجاره‌بهاء در اردبیل ۱۵ درصد افزایش می‌یابد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، گفت: مطابق مفاد دستورالعمل ارسالی قوه قضائیه در استان اردبیل، مبلغ اجاره بها در این مدت ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و کلیه قراردادها بر این اساس تنظیم می شوند.

اجاره‌بهاء در اردبیل ۱۵ درصد افزایش می‌یابد

ناصرعتباتی، اظهار داشت: قراردادهای منازل و اماکن مسکونی که تا تاریخ 8 تیرماه 1399 موعدشان تمام شده و تمدید نشده است تا 3 ماه پس از اعلام رسمی وزارت بهداشت مبنی بر وضعیت عادی بیماری کرونا در کشور اعتبار دارند و بدین ترتیب که پس از اعلام زمان پایان کرونا از سوی وزارت بهداشت و سپری شدن مدت زمان 3 ماه آن ، این قراردادها دارای اعتبار هستند.

وی، افزود: مطابق مفاد دستورالعمل ارسالی قوه قضائیه در استان اردبیل، مبلغ اجاره‌بها در این مدت 15 درصد افزایش پیدا می‌کند و کلیه قراردادها بر این اساس تنظیم می شوند، چنانچه در این مدت موجر ملک خود را به صورت قطعی فروخته و واگذار کرده باشد ظرف 2 ماه پس از واگذاری، تخلیه اماکن از سوی مستاجر انجام خواهد شد و در صورتی که مستاجر به مفاد قرارداد اعتنا نکند از سوی مراجع قضایی نسبت به تخلیه منازل اقدام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، با اشاره به عدم ضرورت تمدید قراردادها در بنگاه‌های املاک از موجرین و مستأجرین خواست تا بر اساس این دستورالعمل اقدام کنند.

وی، از مردم خواست تا با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر جامعه به لحاظ شیوع ویروس کرونا در مراودات خود با یکدیگر به ویژه در بحث های مالی با تأسی از ائمه اطهار(ع) با گذشت و مهربانی رفتار کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، با اشاره به موج دوم شیوع ویروس کرونا و افزایش مبتلایان و نیز افزایش فوتی‌ها در کشور و در استان، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرده از خدمات کادر بهداشتی و درمانی که جهادگونه و ایثارگرانه تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

وی، تصریح کرد: هرگونه سهل‌انگاری در مواجهه با بیماری کرونا سبب افزایش شیوع این بیماری شده به طوری که کارمندان دستگاه‌ها نیز درگیر آن شده‌اند به طوری که در چند ماه اخیر ابتلای ده‌ها نفر از قضات و کارمندان دستگاه قضایی استان موجب بروز مشکلات در امر خدمت رسانی به مردم شده و ادامه این روند موجب افزایش نقص در خدمت‌رسانی خواهد شد.

عتباتی، بیان کرد: دستگاه قضایی در وهله اول با پیشگیری و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی برخی از افراد که منجر به شیوع روز افزون بیماری می‌شود مسلماً با برخوردهای کیفری با آنان مقابله خواهد کرد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها