استفاده ۸۰ درصدی مردم خراسان جنوبی از ماسک

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر استفاده از ماسک در بین مردم خراسان جنوبی به ۷۵ تا ۸۰ درصد رسیده است.

استفاده ۸۰ درصدی مردم خراسان جنوبی از ماسک

کامبیز مهدی زاده امروز چهارشنبه یکم مرداد در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از اهداکنندگان خون و به ویژه بهبودیافتگانی که پلاسما اهدا می‌کنند، تصریح کرد: وضعیت شیوع کرونا در سطح استان اکنون نگران کننده است.

وی افزود: هم اکنون روزانه حدود ۲۰۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی در حال بستری هستند که حدود ۳۰ درصد آنان تست مثبت کرونا دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بیماران کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال برخی از این بیماران وخیم است.

مهدی‌زاده از ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت و ادامه داد: با سه اصل استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی هنگام خروج از منزل می‌توانیم موارد ابتلا به بیماری را به حداقل برسانیم.

وی افزود: استفاده از ماسک بهداشتی، به عنوان یک راهکار اساسی نقشی مهمی در کاهش موارد ابتلا به بیماری کرونا دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بررسی‌های کلی نشان می‌دهد در حال حاضر استفاده از ماسک در صنوف، ادارات و در بین مردم خراسان جنوبی به ۷۵ تا ۸۰ درصد رسیده است.

مهدی‌زاده ادامه داد: ظرفیت کادر درمانی و بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت محدود است و اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود، در آینده نخواهیم توانست به تمام بیماران کرونایی خدمات درمانی مناسب و مطلوب ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: استفاده از ماسک بهداشتی در مکان‌های پرتجمع و عمومی همواره باید مدنظر شهروندان باشد چراکه امکان انتقال ویروس در این مکان‌ها بسیار بالا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: اکنون شش شهرستان بیرجند، سربیشه، نهبندان، قاین، فردوس و طبس در وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر قرار دارند، شهرستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان در وضعیت پرخطر (نارنجی) و شهرستان‌های زیرکوه و خوسف نیز در وضعیت خطر متوسط (زرد) هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها