استاد موسیقی مقامی خراسان جنوبی بر اثر بیماری کرونا درگذشت

عیسی رستمی افین، استاد موسیقی مقامی خراسان جنوبی  بر اثر ابتلای به بیماری کرونا در شهر قاین دار فانی را وداع گفت.

استاد موسیقی مقامی خراسان جنوبی بر اثر بیماری کرونا درگذشت

عیسی رستمی افین متولد سال 1347 دهستان افین، بخش زهان شهرستان زیرکوه بود که از سال 1361 برای ادامه تحصیل وارد دبیرستان دکتر علی شریعتی شهر قاین شد.

رستمی در حالی که تنها 16 سال داشت در سال 1363 با توجه به ادامه جنگ تحمیلی و ادای دین عازم جبهه‌های نبرد شد و به مدت 6 ماه در این سنگر مقدس خدمت کرد.

وی در سال 1367 موفق به اخذ دیپلم تجربی شد و بعد از اتمام دوره سربازی ازدواج کرد و برای کار و امرارمعاش وارد کارخانه سیمان قاین شد و بعد از مدتی به استخدام رسمی این کارخانه درآمد.

وی به سبب علاقه به موسیقی محلی از دوران نوجوانی آواز محلی را دنبال می‌کرد و از سال 1378 به صورت تجربی دوتار نوازی را آغاز کرد سپس در سال 1382 از محضر استاد عزیز تنها و استاد ذوالفقار عسکریان بهره برد.

عیسی رستمی، مسئول گروه موسیقی مقامی سرآهنگ شهرستان قاینات بود که سال‌های متمادی با انجمن موسیقی قاین و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات در اجرای کنسرت‌های موسیقی، جشنواره‌های موسیقی مقامی در شهرستان و استان به عنوان نوازنده و داور همکاری داشت.

این هنرمند با اخلاق از سال 1385 با صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز همکاری داشت که آثار ارزشمندی از دوتار و آواز ایشان در آرشیو مرکز صدا و سیمای خاوران موجود است.

استاد موسیقی مقامی خراسان جنوبی بر اثر ابتلای به بیماری کرونا در شهر قاین دار فانی را وداع گفت.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها