خسارت 350 میلیارد ریالی سیل اخیر به کشاورزان و باغداران مشگین شهر

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: سیل در روزهای اخیر بیش از 350 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و تاسیسات شهری و روستایی وارد کرده است.

خسارت 350 میلیارد ریالی سیل اخیر به کشاورزان و باغداران مشگین شهر

اکبر صمدی دوم مرداد ماه در جلسه مدیریت بحران شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: در ارزیابی نهایی و بازدید از باغات و اراضی خسارت دیده گزارش جامعی به مدیریت بحران استان و کشور ارائه شده تا بخشی از این خسارت به سرعت جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار پیگیری جبران این خسارت سعی داریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و ماشین‌آلات آنها تخریب و رسوب وارد شده به باغات را به نوعی رفع کنیم تا به خشک شدن درختان منجر نشود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر افزود: این اقدامات که در حقیقت برای کاهش خسارت باغات مشگین‌شهر است به شکل اصولی انجام می‌شود تا بیش از این باغداران متضرر نشوند.
صمدی تصریح کرد: با پیگیری و رایزنی که با مسئولان استانی و کشوری خواهیم داشت امیدواریم در مردادماه بخشی از منابع جبرانی برای رفع خسارت سیل اخیر به شهرستان جذب شود تا بتوانیم پاسخگوی گروه‌های خسارت دیده باشیم.

وی ادامه داد: در کنار بخش‌های باغی، زراعی و دامی در برخی از مناطق شهری نیز تاسیسات عمومی خسارت دیده‌اند که از طریق شهرداری قرار است تعیین خسارت انجام و پرداختی‌ها صورت گیرد.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: لایروبی رودخانه‌ها، کانال‌ها و انهار با همکاری شرکت آب منطقه‌ای در مشکین‌شهر در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با این اقدامات نیز از خسارت‌های احتمالی در آینده پیشگیری شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها