استفاده از ساعت هوشمند برای تشخیص زودهنگام بیماری کووید ۱۹

دانشمندان امپریال کالج لندن با طراحی برنامه‌ای جدید، در تلاشند تا با استفاده از ساعت هوشمند بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را به موقع شناسایی کنند.

استفاده از ساعت هوشمند برای تشخیص زودهنگام بیماری کووید ۱۹

با ظهور و شیوع ویروس کرونا نظم دنیا به هم ریخته و زندگی بشر مختل شده است. دانشمندان مختلف در اقصی نقاط جهان به صورت شبانه روزی در تلاشند تا با همکاری سازمان جهانی بهداشت راه درمانی برای این ویروس بیابند تا شاید بتوانند دوباره زندگی را به وضعیت عادی خود بازگردانند.

به گفته متخصصان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تشخیص به موقع افراد مبتلا بهترین راه است، از این رو آن‌ها به دنبال کشف راه حلی هستند تا این مهم زودتر محقق شود. در همین رابطه شرکت‌های فناوری در تلاشند تا از طریق برخی محصولات خود مانند ساعت هوشمند، امکان تشخیص زودهنگام بیماران مبتلا را فراهم آورند.

همانطور که گفته شد علائم کرونا چند روز و یا چند هفته پس از ابتلا بروز می‌کنند و همین امر سبب شده تا افراد مبتلا بدون اطلاع از بیماری خود با حضور در مکان‌های مختلف یا در میان جمعیت، باعث انتشار و انتقال این بیماری شوند.

در جریان مطالعه‌ای که در این زمینه انجام شد، دانشمندان متوجه تغییرات اندکی در شاخص‌های سلامت برخی از مبتلایان به کووید ۱۹ مانند تعداد ضربان قلب آن‌ها شدند که در ساعت هوشمندشان ثبت شده بود. این تغییرات برای مدتی قبل از بروز علائم در این افراد بوده است؛ از این رو شرکت‌ فیت بیت تحقیقی را در این باره آغاز کرده تا ارزیابی کند که آیا ساعت هوشمند می‌تواند پزشکان را در تشخیص به موقع افراد مبتلا یاری کند یا خیر.

ساعت هوشمند

ایده اصلی این شرکت بهره‌مندی از فناوری‌های بی سیم جهت بهبود وضعیت تناسب اندام و سلامتی انسان‌ها و همچنین کمک به تغییر سبک زندگی از شرایط مبتنی بر فناوری به وضعیت با تحرک بدنی بیشتر است.

دانشمندان امپریال کالج لندن نیز برنامه‌ای را طراحی کرده‌اند که به دارندگان ساعت‌های هوشمند این امکان را می‌دهد تا از طریق اتصال، داده‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند؛ داده‌ها توسط محققان در طول زمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا با اطلاعات افراد مبتلا سنجیده شوند.

با استفاده از این برنامه میزان ضربان قلب و تب افراد به طور مرتب سنجیده می‌شود که به محض مشاهده تغییرات، فرد مورد نظر تحت نظارت‌های پزشکی قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها