از ماه جاری حقوق بازنشستگان کارگری چقدر اضافه می شود؟

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران با تاکید بر اینکه براساس وعده‌ها، همسان‌سازی استمرا خواهد داشت به تشریح افزایش حقوق بازنشستگان می‌پردازد.

از ماه جاری حقوق بازنشستگان کارگری چقدر اضافه می شود؟

ماه جاری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر افزایش مستمری خواهند داشت؟ قرار است از طریق اجرای همسان‌سازی و افزایش مزایای مزدی، دریافتی مستمری‌بگیران حداقلی با ۳۰ سال سابقه به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد؛ اما مساله بر سر چگونگی و چندوچون این افزایش است؛ آیا بودجه همسان‌سازی استمرار خواهد داشت و در سالهای بعد افزایش ناشی از آن مشمول افزایش سالیانه خواهد شد؟

علی دهقان کیا (رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران ) در رابطه با استمرار همسان‌سازی می‌گوید: تا آنجایی که ما اطلاع داریم و براساس اظهاراتی که مسئولان در جلسات برگزار شده داشتند، قرار است این مبلغ یعنی مبلغ افزایش ناشی از همسان‌سازی، جزو حقوق بازنشستگان محسوب شود و وقتی مولفه‌ای جزو حقوق قرار می‌گیرد، دائمی محسوب می‌شود و نمی‌تواند موقتی باشد.

دهقان کیا در ارتباط با افزایش مزایای مزدی مانند بن مسکن و خواربار می‌گوید: در ارتباط با افزایش مزایا، هیات امنای سازمان تصمیم گیرنده است و هر سال با توجه به نرخ تورم و باقی متغیرها، میزان آن را افزایش می‌دهند؛ همانطور که می‌دانید پایه مستمری بازنشستگان که متناسب‌سازی هم جزو همین مزد قرار می‌گیرد، هرساله با توجه به مصوبات شورای عالی کار افزایش می‌یابد؛ چراکه ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی می‌گوید افزایش مستمری نباید کمتر از افزایش دستمزد کارگران شاغل باشد؛ البته می‌تواند بیشتر باشد و هیچ مانعی وجود ندارد.

حقوق بازنشستگان چقدر اضافه می شود؟

رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران در ادامه در ارتباط با افزایش مردادماه می‌گوید: بازنشستگی در تامین اجتماعی بسیار متنوع است؛ بازنشستگی با ده سال داریم، با ۲۰ سال، ۲۵ سال، ۳۰ سال و حتی ۳۵ سال هم داریم؛ برخی بازنشسته عادی هستند و برخی بازنشسته سخت و زیان‌آور؛ لذا فرمول ثابتی برای همه نداریم که بگوییم همه بازنشستگان براساس این فرمول ثابت، مشمول افزایش می‌شوند. هر بازنشسته به نسبت پرداختی که داشته و مستمری دریافتی در زمان بازنشستگی، مشمول افزایش می‌شود؛ مثلاً کسی که ۳۰ سال سابقه دارد و در زمان بازنشستگی، حداقل مستمری را دریافت می‌کرده، قرار است حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی داشته باشد؛ آنهایی که ۳۵ سال سابقه داشتند و حداقل‌بگیر هستند، حدود ۳ میلیون تومان خواهند گرفت.

وی ادامه می‌دهد: آنهایی که مثلاً در زمان بازنشستگی ۴ برابر حداقل دستمزد پرداختی داشته‌اند، اگر ۳۰ سال سابقه داشته باشند، براساس فرمولی که وجود دارد مشمول افزایش می‌شوند. مثلاً اگر فاصله دریافتی اینها با حداقل مستمری در طول زمان از چهار برابر به ۲ برابر رسیده باشد، این ۲ واحد تنزلی که اتفاق افتاده جبران می‌شود؛ یعنی اگر امتیاز هر واحد ۴۰۰ هزار تومان باشد، دو تا ۴۰۰ هزار تومان یعنی ۸۰۰ هزار تومان به اضافه ۴۰۰ هزار تومان به خاطر سابقه می‌گیرد؛ یعنی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت؛ منتها همه اینها فرمول دارد و من تقریبی و مثالی خدمتتان عرض کردم. ولی در مجموع، همه عقب ماندگی‌ها جبران خواهد شد.

منبع: ایلنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • بهنام
    0

    اقای رییس کانون 2 ماه است که فقط مثال میزنی و حرف های تکراری را سخنرانی میکنی دریغ از عملکرد - یکم فکر کن ببین از کجایت حرف ها را در میاوری چون حتم دارم از مغز و دهانت این حرفها بیرون نمی اید.کم کم بزودی باید با ادبیات دیگر با امثال شما باید سخن گفت هر چند برای شماها فرقی نمیکند چون حیا را خوردید و ابرو را قورت دادید. (خبرگذاری ایلنا ببینم چند مرد حلاجی که پخش میکنی یا نه؟

    نظرات شما -
    • شیرین مردانی
      1

      سلام چرابایدبازنشسته کشوری و لشکری از تامین اجتماعی جداست خوب همه دراین کشورداریم زندگی میکنیم هزینه ها هم به یک صورت هست منی که مستاجر هستم این حقوق برام کافی نیست دو میلون و سیصد تومن واقعا کنه خواهشا این قدر وعده ندهید بازنشسته بنده خداهارا سر کار نزارید هی میگیرم سان سازی سرگرم نکنید

  • کاربر ناشناس
    1

    این بازنشستگان تامین اجتماعی انگار در ایران زندگی نمیکنند چهل سال است همش صحبت لشگری و کشوری است خیلی از این گروه بازنشسته وزات خانه ها مثل نفت هستند کارگران بخاطر عدم پوشش آنها فرستاده شدن تامین اجتماعی و محروم از درمان و مزایای آنها چون کارگر بودن البته همه رسمی و باسابقه .این همه در این وزات خانه دزدی شد عجب از عدم رسیدگی به بازنشسته های کارگرش.حکومت کارگری و مستضعف این بود.

  • محمدصادق محمدی
    0

    سلام من 45سال درتولیدی کفش کارگری کردم لیست بیمه کم ردکردن حدود 30سال شعبه 20چهارراه کوکاکولا پول بیمه مرتب کم کردن لیست بیمه یادرماه 3روز یا پنج روز یموقه ها اصلا ردنکردن جمع کل 8سال ردکردن 4سال جای دیگه داشتم شده 12سال سختی کارتعلق گرفت 20سال تکمیل شد شعبه قبول نکرده هفصدوخورده ای حقوق میگ

  • ناشناس
    0

    کم دروغ بگو اقای دهقانی کیا همه ملت هم تو را هم سالاری را شناختن که دستون توی یه کاسه است وهمه چیز سر کاریه اخرسر هم با هم زد وبند میکنید یه چیزی به حقوق بازنشسته اضافه میکنید بعد هم جوری وانمود میکنید که از جیب باباتون میدید برید بچسبید به حقوق نجومیتون ول کنید این بازنشستگان بیچاره را

  • محمدخوشرفتار
    0

    نمیدونم منظور شما ازحداقل حقوق یعنی چه خسته شدیم ازدست شماها اقای مسعول دم به ساعت هی میگید حداقل ها مگرمیشو به یکی ۲۰ % به یکی دیگر ۴۰ %اصلا این کارتون درست نیست درموقع ای شاغل بودیم ازمن نوعی کسورزیادکم شده باید حقوق من زیادباشه هیچ ربطی نداره به من باید بروروزباشه

  • بینوا
    0

    مطمئنا، مرحله دوم متناسب سازی که باتلاش وکوشش ومجاهدت قاطبه مستمری بگیران حداقل بگیر وباحضور درکف خیابان میسرشده، وازآنجاکه اکثراعضای کانون عالی وسایرکانون های تابعه شان سقف بگیر و میانه بگیرندومتاسفانه وشوربختانه طراحی مدل های همسان‌سازی مرحله دوم به اینان سپرده شده وبه دلیل تعارض منافع بازهم دراین مرحله بااندکی تغییرات بسیارجزیی همان فرمول‌های مرحله اول رااجرایی خواهندکرد بازهم سقف بگیران(کارمندان بازنشسته سازمان، پزشکان، پیمانکاران، کارفرمایان، مدیران بازنشسته سازمان و....) متناسب سازی کذایی رابه یغما خواهندبود!!! اصولا کسی اگردرحداکثر2سال پایان اشتغال خودحق بیمه بیشتری پرداخته است الان هم مستمری 10و12میلیونی ازسازمان دریافت می کندو هیچ حق بیشتری درمتناسب سازی نداشته ونداردواین اصطلاح عدالت بیمه ایی و.... هیچ محلی ازاعراب نداردوتنها دلیل آن تعارض منافع طراحان فرمول‌های متناسب سازی البته باتبانی باسازمان تامین اجتماعی است واین مرحله اگربه این حق کشی های ظالمانه وناعادلانه توسط مستمری بگیران حداقل بگیر به خصوص، ازکارافتادگان کلی، بازماندگان، سنوات زیر20 سال که حدود1،750،000هزارنفرهستندواکنشی درخورتوجه داده نشودبازهم کلاه مان پس معرکه خواهدبود به نام ماخواهدبودوبه کام سقف بگیران!!!

  • بدبخت
    0

    یاامام زمان خودت کمک کن

  • محفوظ
    0

    بخوربخوراست

  • سروه یزدانی
    0

    سواد بالا ولی پرونده ام گم شده اسمهای فراوانی دارم برای امنیتی وفعالیت های بیشماری انجام داده ام من میخواهم از حقوق و مزایا وزارت هم مزایای شهید زنده ام هم اطلاعات را داشته باشم برای من این حکم را بنویسید باز نشست ودفتر چه نیروهای مصلح و تامین اجتماعی هم هستم بودم تحویل دهید پدر یا چیز دیگری نیست امکان ادعا دارند حساب شخصی است وضعیت نابسامان و بااینکه در رتبه های کارمندی بسیار جاها را داشته ام مثل با اسم سمیه یاس.سوسن سهیلا و و و و ودر مدیر کل اطلاعات را دارم خواستار. حقوق خدارا درخواستم امنیت چه در کشور چه در کشورهای خارجی بسیار م واحتیاج به سرپرستی مثل ازدواج در حد خودم و ورفتن به سوی معالجه بیماری هایم را دارم لطفاً مساعدت بفرمایید در حدود هشت تا ده کارت معتبر داشتم ولی از بین رفته دزدیده یا بقولی گم شده هر چه زودتر بهتر این همه سال کار کردم در خارج و ایران هیچ وقت کسهای بیگانه حتی خانواده هم نمی‌دانست تحت شکنجه های زیادی قرار گرفته ام بیشمار شاید الان هم ولی عاقبت را خوب و نگو میبینم روزگاری حقوق من چهل میلیارد هم بود در ماه دو میلیارد هم بود الا سه میلیون و صد میذدهند پیگیری شود من دوستان فلسطین شیعه در ایران و ر این کشور مرا مهمان دارا می‌باشند که حقوق چهل میلیاردی را ساخت با بعضی ها تقصیمکردم خرج میکردم سالها بازنشسته وهیچ حرکتی نسبت به من نشده ومدیر کل وزارت خانه هم بودم و و و و دیگر شما را بخدا محول تا کارهایم را درست کنید ثانیه هم دیر است جهت موارد من در شکنجه هیپنوتیزم و روح به روحم سخته تحملش من از دولت انتظار دارم که بررسی کند خانواده ای که از بچگی با آنها زندگی وبه خاطر نابغه بودنم دزدیده بودند در تعجب و خسته ام میخواهم به خارج وپیش مادرم برای مدت کمی هم شود بروم انگار پرونده پرسنلی من در اداره اطلاعات گم شده بود اینک که پیدا و به من اطلاع دادید ممنونم منوط بر اینکه کس دیگری از کسان دیگری خبر در نشود پدر هایی مثل شکل بابای من حاج حسن یزدانی زیادی او هم قلابی. هستند بفکر دوستان و مهمان واز جانگذشتگان شیعه ناب مهمان در کشور که هستند امانت دست شما. و کارهای من هم دست شما امیدوارم حل شود

  • ناشناس
    0

    دردمردم بآ ذروغ حل ن م ئ ش ه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها