خراسان جنوبی در وضعیت هشدار کرونا/ ابتلاء روزانه ۱۷ نفر

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه استان در وضعیت هشدار کرونا است، گفت: به طور متوسط روزانه ۱۷ مورد ابتلاء شناسایی می شود.

خراسان جنوبی در وضعیت هشدار کرونا/ ابتلاء روزانه ۱۷ نفر

غلامرضا شریف زاده با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: تا پایان وقت اداری دیروز ۲۰۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از بیماران بستری تاکنون ۷۴ نفر مبتلا قطعی به کرونا بوده‌اند، افزود: ۱۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال هشت نفر از بیماران وخیم است.

وی اظهار کرد: متأسفانه با دو مورد جدید فوتی تا پایان وقت اداری دیروز، کل آمار فوتی کرونا در استان به ۹۵ مورد افزایش یافته است.

شریف زاده از شهروندان خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و هنگام حضور در اجتماعات و مکان‌های عمومی حتماً از ماسک استفاده نمایند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: میزان ورود تجمعی در استان به ۲۵۲ در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

شاخص مرگ و میر کرونا به ۴.۶ درصد رسید

وی با بیان اینکه میزان ورود تجمعی در سطح کشور ۳۴۳ در ۱۰۰ هزار است، گفت: میزان مرگ و میر در سطح کشور ۵.۴ درصد و در خراسان جنوبی به ۴.۶ درصد رشد یافته است.

شریف زاده اظهار کرد: به طور متوسط از چهارم اسفند ماه سال گذشته روزانه ۱۷ بیمار جدید کووید ۱۹ در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

وی بیان کرد: نسبت به هفته گذشته در تعداد موارد مثبت کووید ۱۹ شاهد کاهشی جزئی بوده ایم که ناشی از رعایت مردم در استفاده از ماسک بوده است.

شریف زاده با بیان اینکه خراسان جنوبی همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد، اظهار کرد: شهرستان های بیرجند، سربیشه، طبس، فردوس، قاین و نهبندان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستان های بشرویه، درمیان و سرایان در وضعیت نارنجی و شهرستان های خوسف و زیرکوه در وضعیت زرد هستند.

شریف زاده با بیان اینکه همچنان شهرستان سفید در استان نداریم، گفت: از هم استانی ها خواستاریم از رفت و آمدهای غیر ضروری به جد خودداری کرده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها