۸۰ درصد از کودکان کار در استان فارس ایرانی نیستند

معاون اجتماعی بهزیستی استان فارس گفت: بهزیستی در حوزه کودکان کار ورود و اختیارات بیشتری دارد که در این زمینه نیز حدود ۸۰ درصد از کودکان کار در استان فارس ایرانی نیستند.

۸۰ درصد از کودکان کار در استان فارس ایرانی نیستند

معصومه فروتن در پاسخ به سوالی درباره کودکان بازمانده از تحصیل در استان فارس اظهار داشت: در این زمینه آموزش و پرورش متولی اصلی است اما از آنجا که تعدادی از کودکان کار در زمره کودکان بازمانده از تحصیل قرار می‌گیرند این موضوع به بهزیستی نیز وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان آمار دقیقی از این کودکان ارائه داد، گفت: دلایل متفاوتی می‌توان برای بازماندن کودکان از تحصیل عنوان کرد اما در وهله نخست باید توجه داشت که بخشی از این کودکان ایرانی و بخش دیگری غیرایرانی و اتباع بیگانه هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان فارس درباره کودکانی که ایرانی نیستند، افزود: این کودکان اغلب به دلیل نداشتن کارت آمایش امکان تحصیل ندارند یا به دلیل حضور غیرقانونی برای تحصیل مراجعه نمی‌کنند.

فروتن درباره کودکان ایرانی بازمانده از تحصیل نیز بیان کرد: تعدادی از این کودکان معلول هستند و توان رفتن به مدرسه را ندارند، تعدادی دیگر به دلایلی سن رفتن به مدرسه را از دست داده‌اند یا اینکه در مکانی هستند که امکان تحصیل برای آنها فراهم نیست.

وی با تاکید بر اینکه حوزه کودکان بازمانده از تحصیل مربوط به آموزش و پرورش است و بخش کمی از آن در حیطه کاری بهزیستی می‌گنجد، عنوان کرد: بهزیستی در حوزه کودکان کار ورود و اختیارات بیشتری دارد که در این زمینه نیز حدود 80 درصد از کودکان کار در استان فارس ایرانی نیستند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان فارس تصریح کرد: بهزیستی برای کودکان کار شرایطی را فراهم می‌کند که این کودکان زندگی بهتری داشته باشند که از جمله آنها فراهم کردن بسته‌های آموزشی، پوشاک و غیره است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها