عملیات احداث ۱۷۰۰ واحد مسکن ایثارگران استان خراسان جنوبی آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: پروژه ساخت و احداث یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکن ایثارگران استان وارد فاز اجرایی شد.

عملیات احداث ۱۷۰۰ واحد مسکن ایثارگران استان خراسان جنوبی آغاز شد

سید کمال‌الدین میرجعفریان صبح امروز در جلسه بررسی تفاهم نامه ساخت 1700 واحد مسکن ایثارگران اظهار داشت: برای سرعت بخشیدن به روند اجرای کار در این پروژه باید پیگیری جدی و بدون وقفه حوزه‌های متولی صورت گیرد.

وی با اشاره به تعامل هر چه بیشتر بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی در اجرای این پروژه گفت: با برنامه ریزی دقیق می‌توان در حداقل زمان ممکن، تعهدات این طرح را عملیاتی کرد.

در این جلسه موارد قید شده در شیوه نامه طرح احداث مسکن ایثارگران مورد ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به تجربه‌ای که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای پروژه‌های مشابه دارد، مدیریت راهبردی این پروژه را به عهده بگیرد.

براساس مفاد این شیوه‌نامه، خانواده شهدا، جانبازان بالای 25 درصد و فرزندان جانبازان بالای 70 درصد می‌توانند از مزایای این طرح برای برخورداری از مسکن استفاده کنند.

جانبازان 70 درصدی که در سنوات گذشته از زمین و خدمات دولتی در زمینه مسکن برخوردار شده‌اند اما به هر دلیل مسکن خود را از دست داده‌اند، بعد از تأیید در کمیسیون خاص بنیاد شهید در شمار افراد بهره‌مند از خدمات این طرح قرار می‌گیرند. البته زمینی که به این گروه تعلق می‌گیرد به قیمت کارشناسی روز است و فرد باید 30 درصد مبلغ زمین را به صورت نقدی بپردازد و پرداخت 70 درصد باقیمانده مبلغ زمین نیز به صورت 7 ساله و بدون کارمزد تقسیط می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها