ساخت دستگاه تشخیص ویروس در اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از طراحی و ساخت دستگاه سنسور برای تشخیص سریع انواع ویروس‌ها به همت پارک علم فناوری اردبیل خبر داد.

ساخت دستگاه تشخیص ویروس در اردبیل

حبیب‌ ابراهیم‌پور امروز در مراسم رونمایی از این دستگاه در پارک علم و فناوری اردبیل اظهار کرد: این دستگاه جزو دستگاه‌های منحصربفرد در سطح جهانی است که جایگزین دستگاه‌های موجود می‌شود تا سرعت تشخیص انواع ویروس کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در دستگاه‌های موجود کیت‌های تشخیص کرونا حداقل دو روز زمان نیاز است تا مثبت یا منفی بودن بیماری تشخیص داده شود که این امر هزینه زیاد و بار روانی بیشتری را به مردم تحمیل می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: دستگاه جدید مبتنی بر نانوتکنولوژی است و قادر است در کمتر از دو دقیقه نوع ویروس را تشخیص داده و با قاطعیت نوع آن را اعلام کند.

ابراهیم‌پور بیان کرد: قابلیت دیگر دستگاه این است که علاوه بر تشخیص ویروس کرونا این دستگاه سایر ویروس‌ها را نیز به صورت دقیق معین می‌کند تا مرز بیماری آنفلوآنزا با کرونا کاملا از هم جدا شده و درمان بیماری نیز راحت انجام شود.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به فصل پائیز و سرمای هوا در استان اردبیل و شیوع بیماری آنفلوآنزا ما با استفاده از این دستگاه قادر خواهیم بود ویروس آنفلوآنزا را از کرونا به شکل کامل و مجزا تشخیص داده و به بیماران در درمان بیماری خودشان کمک و کنیم که این امر به کاهش هزینه‌های مالی و درمانی نیز کمک خواهد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: دستگاه تشخیص انواع ویروس با سنسورهای فعال مراحل آزمایش نهایی خود را سپری می‌کند و امیدواریم به زودی در مراکز درمانی و بیمارستانی مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین دستگاه‌های موجود شود تا هزینه تشخیص پائین آمده و کیفیت کار نیز ارتقا یابد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا
    0

    مستعان 2 ماسک موجود است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها