آلودگی ۹۰ درصد کرونایی‌های خرم‌دره در مجالس عروسی و عزا

فرماندار خرم‌دره گفت: ۹۰ درصد از کرونایی‌های این شهرستان در مراسم عروسی و عزا آلوده شده‌اند.

آلودگی ۹۰ درصد کرونایی‌های خرم‌دره در مجالس عروسی و عزا

حجت محمدی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان خرم‌دره، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان، اظهار کرد: علی‌رغم هشدارهایی که در زمینه پرهیز از حضور در تجمعات داده می‌شود، متاسفانه برخی از شهروندان نسبت به برگزاری مراسم عروسی و عزا اقدام می‌کنند که همین امر سبب افزایش آمار این بیماری می‌شود.

وی با بیان اینکه کرونا شوخی‌بردار نیست و ممکن است همه را درگیر کند، یادآور شد: در بین کسانیکه در شهرستان به علت کرونا جان خود را از دست داده‌اند، شاهد فوت جوانان و نوجوانان نیز هستیم.

این مسئول با بیان این‌که عروسی و عزایی که منجر به آلوده شدن افراد شود، هیچ ارزشی ندارد، تصریح کرد: کسانیکه اقدام به برگزاری مراسم تجمعی می‌کنند، اگر سبب آلوده شدن افراد و مرگ آن‌ها شوند، باید دیه پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد کرونایی‌های خرم‌دره در مراسم‌ عروسی و عزا آلوده شده‌اند، یادآور شد: برای مقابله با این ویروس علاوه بر پرهیز از برگزاری چنین مراسمی‌ باید زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز فراموش نشود.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی، اضافه کرد: از هیچ دستگاه اجرایی کوتاهی در رعایت این پروتکل‌ها به‌ویژه در زمینه ماسک زدن پذیرفتنی نیست.

این مسئول با تاکید بر این‌که باید از ظرفیت فضای مجازی در راستای مقابله با ویروس کرونا بهره گرفت، یادآور شد: فعالان فضای مجازی در این زمینه باید احساس مسئولیت کنند.

محمدی با اشاره به در نظرگیری سالن ۹ دی سپاه به عنوان نقاهت‌گاه بیماران کرونایی این شهرستان، عنوان کرد: نواقص این نگاهتگاه نیز به همت شهرداری مرتفع شد.

فرماندار خرم‌دره با بیان این مطلب که با کسانی که به صورت پنهانی اقدام به برگزاری مراسم‌ عروسی کنند برخورد خواهد شد، افزود: اماکنی نیز که محدودیت‌های کرونایی برای آن‌ها اعمال شده است حق فعالیت ندارند.

وی با تاکید بر اینکه زباله‌های بیمارستانی یکی از خطرناک‌ترین زباله‌ها در سطح دنیا شناخته می‌شود که با شیوع کرونا میزان خطرات ناشی از آن نیز افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته در بیمارستان بوعلی‌سینا دغدغه‌ای در این زمینه نداریم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها