نماینده مردم اهواز در گفت و گو با خبر فوری:

چالش جدی ما با وزیر نفت، اخراج کارگران و کارمندان بومی است/ چرا هنوز ۷۰۰ روستای خوزستان، آب شرب ندارند؟!/ دوره گفتن بایدها و نبایدها، تمام شده

نماینده مردم اهواز در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان درخصوص فعالیت‌های مجلس یازدهم گفت: دغدغه اصلی همه‌ی نمایندگان، معیشت و اقتصاد مردم است.

چالش جدی ما با وزیر نفت، اخراج کارگران و کارمندان بومی است/ چرا هنوز ۷۰۰ روستای خوزستان، آب شرب ندارند؟!/ دوره گفتن بایدها و نبایدها، تمام شده

سید کریم حسینی در گفت و گو با خبر فوری به اولویت‌های نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: اغلب نطق‌ها، تذکرات، سوالات و صحبت‌های بین نمایندگان شامل معیشت مردم، کنترل بیشتر قیمت‌ها و بهبود وضع اقتصادی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: با هر ابزاری به دولت کمک خواهیم کرد تا شاهد کاهش قیمت ارز و دلار باشیم.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان عنوان کرد: همچنین مجلس با طرح موضوع مالیات خانه‌های خالی به طور جدی به حوزه مسکن و معضلاتش ورود کرده است.

وی ادامه داد: ازطرفی طرحی دوفوریتی را تصویب کردیم تا دولت موظف شود تا سروسامان مشخصی درخصوص قیمت‌های کالاهای اساسی انجام دهد. لذا قطعا در قیمت‌های نهایی موجود در بازار تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

حسینی افزود: همواره به دنبال راهکارهایی هستیم که به دولت کمک کند تا از وضعیت موجود اقتصادی رهایی پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: مدیریت بازار و کنترل قیمت‌ها به عهده مجریان کشور است و دررابطه با گرانی‌های اخیر باید پاسخگو باشند. ایراد اصلی به دولت این است که وزارت صمت، چرا هنوز وزیر ندارد و علت این تعلل چیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: اختلافات و سلایق مختلف سیاسی وجود دارد اما مجلس رسما اعلام کرده است که اکنون زمان مطرح‌کردن اختلافات سیاسی نیست. لذا زمان گفتن بایدها و نبایدها گذشته است و باید اجرایی باشیم.

وی درخصوص اقدامات وزارت بهداشت نیز اضافه کرد: واقعا در حوزه بهداشت و درمان، وزارت بهداشت اقدامات مثبتی انجام داده است ، البته شاید در برخی استان‌ها کافی نباشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: راجع به استان خوزستان، احتیاج به یک باور در بین مسئولین کشور داریم. باید به این باور برسند که خوزستان طی دهه‌های گذشته، به دلایل مختلف دچار عقب افتادگی شده است.

وی تاکید کرد: نداشتن آب شرب و اشتغال، از بزرگترین مشکلات مردم خوزستان است. واقعا جای سوال است که با این حجم از آب جاری در استان خوزستان، چرا هنوز ۷۰۰ روستای استان آب شرب ندارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد از مراجعات به دفتر بنده در استان خوزستان، مربوط به بیکاری جوانان تحصیل‌کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد از استخراج نفت کشور، در خوزستان انجام می‌شود اما همچنان مشکل عدم فرصت‌های شغلی وجود دارد.

حسینی تصریح کرد: چالش جدی ما با وزیر نفت، اخراج کارگران و کارمندان بومی است.

وی در پایان به نزدیکی ارتباط ایران و چین اشاره کرد و گفت: طبق قانون اساسی درخصوص ارتباطات بین‌المللی کشور، یک‌سری قوانین وجود دارد و مشکل اساسی اینجاست که هروقت ما کوتاه آمدیم، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها جرات جسارت بیشتری پیدا کردند. لذا وقتی کشوری مانند چین براساس منافع دوطرف عمل می‌کند، مورد قبول و منطقی است.

فیلم این گفت‌وگو را ببینید:

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • امیر
    0

    آقای برادر،دولت میگه تعیین نرخ ارز با ماست..... شما یاخبرنداری یا مثل بقیه نقش بازی میکنی

  • ایرانی
    0

    خوزستان استان محرومیت هاست. چاههای تولید نفت و گاز و کارخانجات وابسته به آن وصنایع پتروشیمی وپالایشگاه نفت و گاز و فولاد و نیشکر و لوله سازی و زمبن های کشاورزی مستعد و بنادر و دسترسی آسان به آبهای بین المللی در استان همه منافعشان به خارج از استان منتقل میشود .خوزستان به نمایندگان و مدیران باسواد و با تجربه و جسور و دلسوخته وجنتلمن نیازمند است متاعی که یافت نشود .به شهرهای آبادان و خرمشهر و هفت گل و رامهرمز و باغ ملک ومسجد سلیمان و ...سفر کنید تا عمق دزدی سقف دهانتان را نمایان سازد .

  • ایران
    0

    هلند 2 سوم خوزستانه ببینید یاد بگیرید امیدوارم به زودی شاهد رسیدگی به جنوب کشور باشیم خوزستان سیستان بلوچستان خواهشا کاری براشون بکنید فقط حرف نباشه عمل کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها