چگونه می‌توان از کارفرما برای رد نکردن بیمه شکایت کرد؟

در صورتی که کارفرما نام کارگر خود را برای بیمه رد نکند کارگر می تواند مطابق با قانون از کارفرمای خود شکایت کند.

چگونه می‌توان از کارفرما برای رد نکردن بیمه شکایت کرد؟

کارفرما وظیفه رد کردن بیمه برای کارگر خود را دارد و در صورتی که از انجام این کار امتناع کند و بیمه کارگر خود را رفع کند کارگر می تواند مطابق با موارد قانونی از کارفرمای خود شکایت کند.

برای شکایت از کارفرما باید ابتدا به واحد نام نویسی شعبه که کارگاه مورد نظر اشتغال درآن در محدوده شعبه قرار داشته مراجعه کرد.

برای انجام این شکایت هم مدارک متعهدی مورد نیاز است مدارک هویتی مدعی شامل اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، اصل و کپی انحصار وراثت (چنانچه مدعی فوت شده باشد )، اصل و کپی وکالتنامه وکیل قانونی مدعی (چنانچه مدعی بیماریا ... باشد)، دفترچه درمان مدعی (در صورت داشتن) باید همراه شاکی باشد.

در بخش دوم شاکی یا همان کارگر باید حکم استخدامی، ارتقاء شغلی، تغییر سمت در دوره مورد ادعا ( احکام خارج از دوره مورد ادعا پذیرفته نمی شود)، لیست های حقوق کارگاه به انضمام اظهار نامه مالیاتی که به تائید اداره دارایی مربوطه رسیده باشد، دفاتر قانونی کارگاه و اسناد هزینه مربوطه و لیست های حقوق کارگاه، گواهی بانک ذیربط مبنی بر واریز حقوق ماهیانه مدعی ( طبق لیست های حقوق ارسالی به بانک مورد نظر)، فیش یا رسید حقوق یا چک بانکی، کارت افتتاح حساب بانکی، کارت های حضور و غیاب یا ورود و خروج یا دفاتر ثبت حضور و غیاب کارکنان کارگاه، کارت بهداشتی صادره از سوی اداره بهداشت محیط کار در دست کارگر باشد.

کارگر با داشتن این مدارک می‌تواند به همان واحد بیمه‌ای که در آن ثبت نام شده است مراجعه کند و با داشتن این مدارک و دلایل منطقی و قانونی از کارفرمای خود شکایت کند و پس از آن بر اساس قانون بیمه به این موضوع رسیدگی می‌کند و در صورت تشخیص جرم از سوی کارفرما او را ملزم به پرداخت بیمه و رد کردن نام کارگر خود می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها