شناسایی ۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل/ ۶ نفر جان باختند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری ۷۶ بیمار جدید به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل خبر داد.

شناسایی ۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل/ ۶ نفر جان باختند

دکتر شهرام حبیب زاده عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ مورد بستری جدید به علت ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل گزارش شده که کاهش محسوسی در موارد ابتلاء به این بیماری در استان مشهود نیست.

وی با اشاره به این‌که تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۴۰۱ نفر است، افزود: از این تعداد ۶۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و ۶۷ مورد ترخیص و ۶ مورد فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان ثبت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در شرایط کنونی که بیماری کرونا در سطح کشور و در استان باعث صدمات جبران ناپذیر و سنگینی شده ضعف عده‌ای در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث سیر صعودی این بیماری در جامعه شده است و این ویروس خطرناک جز با مشارکت عمومی مهار شدنی نیست.

دکتر حبیب زاده ادامه داد: مردم در اماکن پر تجمع و هنگام حضور در وسایل حمل و نقل عمومی حتماً از ماسک استفاده کنند و رعایت فاصله اجتماعی را مد نظر قرار دهند چرا که فعلاً تنها راه مقابله با این بیماری و پیشگیری از ابتلاء به آن استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده است و توصیه می‌شود مردم به هیچ وجه خود را از ابتلاء به این بیماری مصون ندانند، این ویروس در هر مکانی وجود دارد و باید مردم به فکر سلامتی خود و خانواده خود باشند.

وی افزود: نظارت بر صنوف در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه دارد و در روزهای آینده این روند تشدید خواهد شد، در این راستا از کسبه و بازاریان درخواست می‌شود تا محل کسب و کار خود را دائماً ضدعفونی کرده و از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند تا شاهد فرهنگسازی این امر در جامعه باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد: امروز فرهنگسازی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی وظیفه سنگینی است بر دوش فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی و اصحاب رسانه با تولیدات محتوایی و تأثیر گذار می‌توانند در کاهش ابتلاء افراد به این بیماری و کاهش تلفات گامی بسیار ارزنده برای حفظ سلامت عموم بردارند.

دکتر حبیب زاده اذعان کرد: مردم برای بیماری‌های سطحی به مراکز درمانی کرونا مراجعه نکنند چرا که این رویه خود عاملی مؤثر در افزایش مبتلایان به کرونا است لذا هم استانی‌ها در صورت مشاهده علائم مشکوک به مراکز درمانی موجود در محلات خود مراجعه کنند.

وی ادامه داد: کادر درمان استان بیش از ۵ ماه است که برای درمان مبتلایان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است و در این حوزه با ریزش نیرو مواجه هستیم لذا توصیه می‌شود برای اینکه بار مضاعفی به این قشر زحمتکش تحمیل نشود مردم از حضور در میهمانی ها و دورهمی ها و برگزاری مراسم جدا خودداری کنند تا شاهد بازگشت استان به وضعیت عادی باشیم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها