ریشه‌یابی دلایل افزایش انگیزه طلاق و کاهش ازدواج در استان زنجان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، بر ضرورت به روزرسانی سند مداخله طلاق در استان زنجان تاکید کرد و گفت: افزایش انگیزه طلاق در استان ریشه یابی شود.

ریشه‌یابی دلایل افزایش انگیزه طلاق و کاهش ازدواج در استان زنجان

خدابخش مرادی نافچی، شامگاه دیروز در جلسه کار گروه اجتماعی اظهار کرد: برای مقابله با ویروس کرونا که به یک بیماری جهانی تبدیل شده است باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، به تلاش کادر درمانی کشور و استان برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی بهترین راه برای کمک به کادر درمانی کشور است.

وی در ادامه به ضرورت توجه به آسیب های اجتماعی ناشی از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: باید روی مسائل فرهنگی و اجتماعی فکر و برنامه ریزی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان به اقدامات انجام شده در کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی انجام در سال گذشته اشاره کرد و گفت: به همین منظور سند مداخله طلاق در استان تهیه شد ولی تاکنون در این خصوص اقدام خاصی انجام نگرفته است.

مرادی به افزایش انگیزه طلاق در استان طی سالجاری اشاره کرد و گفت: این موضوع نیاز به ریشه یابی دارد و در این خصوص از دستگاه‌های بهزیستی و امور بانوان که متولی سند مداخله طلاق هستند گلایه مند هستم.

این مقام مسئول بر ضرورت به روز رسانی سند مداخله طلاق تاکید کرد و گفت: کمیته صیانت از خانواده هم باید با فوریت، برنامه عملیاتی در خصوص طلاق را تدوین کنند.

وی استفاده از ایام محرم و عزاداری ها را فرصت مناسبی برای صیانت از خانواده عنوان کرد و گفت: حوزه‌های علمیه بایستی در این زمینه برنامه ریزی کنند.

در ادامه معاون دادگستری استان زنجان هم به کاهش 14 درصدی طلاق در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی چهار ماهه سالجاری درخواست طلاق در استان زنجان ۱۹۳ درصد افزایش داشته است.

محمد تقی فتحی با اشاره به 736 مورد درخواست طلاق در شهر زنجان در این بازه زمانی گفت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۱ مورد بود.

وی با بیان اینکه وضعیت طلاق در استان خوب نیست و نسبت به سال گذشته وضعیت بدتری داریم، خاطرنشان کرد: ازدواج هم در سال گذشته کاهش داشته است.

به گفته این مقام مسئول، دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی نسبت به کاهش طلاق در استان برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها