هشدار‌های هواشناسی به کشاورزان؛

رشد ۲۹ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

مدیر پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با گسترش بیماری لکه سیاه در باغات سیب توصیه می‌شود که کشاورزان نسبت به محلول پاشی باغات اقدام کنند.

رشد ۲۹ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از استمرار رگبار باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز با نفوذ جریانات شمالی بر روی دریای خزر، بارش در استان‌های شمالی افزایش می‌یابد.

وی از کاهش دما در نوار شمالی کشور خبر داد و افزود: از اواخر روز چهارشنبه و پنج شنبه علاوه بر کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه ای، بارش در استان‌های ساحلی خزر تشدید می‌شود.

حقیقت ادامه داد: امروز در شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی نقاط هرمزگان رشد ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به کشاوزان توصیه می‌شود که پس از برداشت صیفی جات، هر چه سریع‌تر آن را به فضای سرپوشیده انتقال دهند.

به گفته وی، با گسترش بیماری لکه سیاه در باغات سیب استان‌های شمال غرب توصیه می‌شود که کشاورزان نسبت به محلول پاشی باغات اقدام کنند.

کاهش ۷.۳ درصدی بارش نسبت به سال قبل

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار متوسط بارش کشور از ابتدای سال زراعی ۲۹۱.۱ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۳ درصد کاهش و دوره بلندمدت ۲۹.۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه خشکسالی کشاورزی ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه بارش قابل توجهی در فصل تابستان نداریم، از این رو بعید است که خشکسالی سال قبل جبران شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها